۰ تا ۱۰۰ آشنایی با بینی استخوانی و نحوه جراحی آن+هزینۀ عمل، عکس قبل و بعد

22/03/1403

عمل بینی استخوانی

از آن جایی که دارید این مقاله را می خوانید احتمالا حدس می زنید نوع دماغتان استخوانی باشد! ولی آیا می دانید در مواردی بینی های گوشتی هم برخی ویژگی های بینی های استخوانی را دارند؟ با خصوصیات دقیق فرم بینی استخوانی چقدر آشنا هستید؟ راجع به انتخاب بهترین جراح برای بینی استخوانی چه می‌دانید؟ اصلا بینی استخوانی را چه مدل هایی می شود عمل کرد؟

شناخت و آگاهی درست، مهمترین فاکتور برای انجام هر کاری است. چه برسد به سپردن بینی به تیغ جراحی! بنابراین بهتر است ابتدا بینی استخوانی خود را تخصصی و اصولی بشناسید و سپس قدم های بعدی را بردارید.

در ادامه با ما باشید تا هر آنچه که باید در مورد عمل بینی استخوانی بدانید را توضیح دهیم و بهترین جراحان بینی استخوانی را به شما معرفی کنیم.

در کنار مطالب ارائه شده در این مقاله، متخصصان ما با شما همراه هستند تا از طریق دکمۀ راهنما، به صورت تخصصی فرم بینی شما را آنالیز کرده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

 

شناخت ساختار بینی

جراحی زیبایی بینی با مجموعه زیباکس
جراحی زیبایی بینی طبیعی با مجموعه زیباکس

آناتومی بینی به طور کلی، به دو دستۀ اجزای داخلی و اجزای بیرونی تقسیم می‌شود. فرم ظاهری بینی شکلی چون هرم دارد که در قسمت میانی صورت قرار می‌گیرد و ریشۀ بینی از قسمت پایینی پیشانی شروع می‌شود. بینی از غضروف، استخوان و گوشت تشکیل شده که توسط یک لایه پوست کاملا پوشیده می‌شود.

در قسمت درونی یک بخش استخوانی وجود داشته که در بالای بینی قرار دارد و به استخوان فک بالا متصل است. در ادامه، غضروف بینی نیز به استخوان وصل می‌شود و تیغۀ میانی بینی را تشکیل می‌دهند که با بافت گوشتی پوشیده و بینی را به دو حفرۀ مجزا تقسیم می‌کند.

به این ستون در اصطلاح تیغۀ بینی می‌گویند. در دو سمت این ستون بال یا پره‌های گوشتی قرار دارد که ساختمان کلی بینی را به صورت وصل می‌کند. مجموع این اجزا، بینی را با فرم و استحکام لازم، در صورت نگه می‌دارند.

ویژگی های بینی های استخوانی

جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

بینی استخوانی به بینی عقابی یا قوزدار هم معروف است. بینی‌های استخوانی اصولا دارای پوستی نازک یا با ضخامتی متوسط و ساختار غضروفی_استخوانی مقاوم هستند. همین استخوان محکم، کار را برای جراحی بینی استخوانی راحت تر می‌کند. 

انحراف بینی، قوز، ناهمواری در استخوان و زیادی بلند بودن ستون استخوانی، مشکلات اصلی بینی های استخوانی هستند که فرم بینی را در صورت نازیبا می‌کنند و افراد را به سمت جراحی بینی می‌کشانند. 

 ویژگی‌های کلی بینی استخوانی در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • دارای پوست نازک
  • دارای غضروف مناسب
  • دارای استخوان محکم
  • غالبا دارای قوز است
  • انحراف در تیغۀ بینی در آن شایع است
  • گاها نوک بینی عقابی است
  • بلندی بیش از حد تیغۀ بینی در آن بیشتر است

انواع مختلف بینی استخوانی

جراحی بینی با مجموعه زیباکس
جراحی بینی با مجموعه زیباکس

داشتن غضروف و استخوان محکم و پوست نازک، ویژگی‌های کلی بینی‌های استخوانی هستند. اما این ویژگی‌ها در بینی هر فرد می‌توانند به شکل متفاوتی ظاهر شوند. گاهی هم این ویژگی ها می‌توانند ترکیبی باشند و فاکتورهایی از خصوصیات بینی های گوشتی نیز به آن اضافه شود.

به این معنی که برخی از افراد ممکن است بینی‌شان ترکیبی از ویژگی‌های بینی گوشتی، غضروفی و استخوانی را داشته باشد.

بینی استخوانی ممکن است دارای قوز ولی با نوک بینی گرد و گوشتی باشد؛ یا از استخوان محکمی برخوردار باشد اما همانند دماغ های گوشتی پوست آن به نسبت ضخیم باشد. و یا در مواردی استخوان قوی اما غضروف آن ضعیف باشد. گاهی نیز ممکن است پوست بینی نازک، اما استخوان آن ضعیف باشد. در نهایت هر فرد باید بداند که بینی‌اش می‌تواند ویژگی‌های ترکیبی و منحصر به فردی داشته باشد.

اگر از این که فرم بینی شما گوشتی است یا استخوانی مطمئن نیستید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، با کلیک بر روی دکمه زیر می توانید از کارشناسان ما مشاوره تخصصی دریافت کنید. 

 

نحوه جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

در اولین قدم پزشک سوابق بیماری، شرایط سلامت و وضعیت بینی شما را به طور کامل بررسی می‌کند و در مورد موقعیت کلی بینی و میزان ایرادات آن به شما آگاهی می‌دهد.

با توجه به درخواست شما، صلاحدید پزشک و ظرفیت بینی، عمل جراحی به روش بسته یا باز انجام می‌گیرد. تفاوت روش بسته و باز در این است که در روش بسته، فقط تیغۀ میانی بینی برش خورده و پزشک به کمک دستگاه، پوست بینی را کمی از استخوان فاصله می‌دهد و تغییرات لازم را انجام می‌دهد.

اما در عمل بینی به روش باز، علاوه بر برش خوردن تیغۀ میانی، هر دو طرف پره‌ها و بال بینی نیز برش می‌خورد و پوست بینی کاملا از استخوان و غضروف جدا می‌شود. سپس پوست به سمت بالا برگردانده شده و پزشک با تسلط کامل اصلاحات لازم را انجام می‌دهد. هر دو روش معایب و مزایای خود را دارند.

در جراحی به روش بسته دسترسی پزشک به ساختمان بینی محدود است و جراح دید کامل و واضحی از ساختار داخلی بینی ندارد. به همین دلیل، این روش مناسب تغییرات جزئی و سبک طبیعی است و نمی‌شود از آن توقع تغییرات زیادی داشت. مزایای این روش در این است که برش های مورد نیاز  در آن کمتر و در نتیجه دورۀ نقاهت کوتاه تری دارد. به علاوه عوارض بعد از عمل بینی به روش بسته کمتر از عمل بینی به روش باز است. 

اما در روش باز، جراح به ساختار و آناتومی بینی دسترسی دارد و می تواند ساختار داخلی بینی را کاملا مشاهده کند. علاوه بر این در روش باز، جراحی به سبک فانتزی و نیمه فانتزی نیز امکان پذیر است. اما به دلیل تغییرات و برش های بیشتر، دورۀ نقاهت و بهبودی طولانی تری دارد. 

برای انتخاب روش جراحی و بررسی میزان ایرادات بینی، متخصصان و مشاورین زیباکس راهنمای شما هستند.

ترمیم بینی استخوانی

نمونه جراحی بینی با مجموعه زیباکس
نمونه جراحی بینی با مجموعه زیباکس

جراحی ترمیم بینی استخوانی مانند انواع دیگر بینی است. اما به طور کلی می‌توان گفت بینی‌های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و استخوان محکم، معمولا پس از عمل راحت تر جوش می‌خورند و دوران نقاهت کوتاه‌تری دارند. 

از طرفی شرایط ترمیم برای بینی‌های استخوانی طبیعی و نیمه فانتزی بهتر است؛ چراکه در جراحی فانتزی حجم زیادی از بینی از دست می‌رود و جراحی ترمیم را با مشکل جدی مواجه می‌کند. پس ریسک عمل ترمیم برای بینی‌هایی که به سبک فانتزی جراحی شده‌اند بیشتر است.

 

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

عمل زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
عمل زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

بینی‌های استخوانی این ظرفیت را دارند که به تمامی سبک‌های فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی عمل شوند اما وضعیت و شرایط بینی شما هم باید با سبک انتخابی همخوانی داشته باشد.

همه چیز به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد اما اگر شرایط و پتانسیل بینی‌تان اجازه بدهد! به این معنی که ممکن است بینی شما استخوانی باشد، اما استخوان بینی شما آنقدر قوی نباشد که بتوان آن را فانتزی عمل کرد.

و یا اینکه ممکن است پوست بیش از حد نازک و ظریف بینی، به پزشک اجازۀ مانور ندهد و شرایط ایجاد قوس دلخواه را نداشته باشد. بنابراین پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین سبک عمل باید با نظر پزشک جراح صورت بگیرد.

به علاوه مدلی که برای جراحی بینی خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با چهرۀ شما باشد و به زیبایی صورتتان کمک کند. برای مثال، سبک فانتزی و کوچکی بیش از حد انداره بینی در آن، برای یک صورت پهن، با استخوان بندی درشت مناسب نیست.

در کنار انتخاب سبک جراحی مناسب برای بینی استخوانی، حواستان به این باشد که جراحی برای بعضی از افراد باید با احتیاط بیشتر و زیر نظر پزشک صورت بگیرد. در این زمینه، مطالعه مقالۀ «عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است» مطالب مفید و مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چه ایراداتی در عمل دماغ استخوانی رفع می‌شود؟

جراحی نیمه فانتزی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی نیمه فانتزی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

تعدادی از ایراداتی که باعث می شود زیباجویان با بینی استخوانی برای عمل اقدام کنند را در ادامه برای شما می آوریم:

  • کجی محوری در بینی که مربوط به تیغه نباشد.
  • انحراف در تیغۀ میانی بینی.
  • مرتفع بودن بیش از اندازۀ استخوان بینی.
  • پهنی بیش از حد استخوان در بخش بالایی بینی.
  • برآمدگی و قوز در پل بینی.
  • ناهمواری و فرو رفتگی در محور اصلی بینی.
  • ناقرینه بودن پره‌های بینی.
  • در یک سطح قرار نداشتن اندازۀ پره ها و تیغ بینی که باعث می‌شود بخشی از درون بینی دیده شود.
  • بزرگ بودن نوک بینی
  • افتاده بودن نوک بینی
  • شکستگی و آثار آن در بینی
 

البوم عکس عمل بینی استخوانی

در کنار تمام اطلاعات مربوط به عمل بینی و شناخت جراحان برتر، با کمک متخصصین این حوزه، دیدن عکس از نمونه کارهای جراحی بینی استخوانی بسیار مفید است. بررسی تغییرات حاصل از عمل بینی استخوانی به شما آگاهی نسبی می‌دهد تا تغییرات خود را پس از عمل حدس بزنید و بدانید از عمل بینی خود چه می‌خواهید.

در ادامه تعدادی از نمونه عمل‌های بینی استخوانی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

نمونه عمل بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
راینوپلاستی بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
راینوپلاستی بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی استخوانی با مجموعه دکی یاب
عمل بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی زیبایی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی مردانه استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی مردانه استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی بینی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی بینی استخوانی با مجموعه زیباکس

جراحی بینی استخوانی زنانه و مردانه چه تفاوتی دارند؟

نمونه عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

به طور معمول بینی آقایان ۱۰ درصد بزرگتر از بینی خانم‌ها است. اقایان به تناسب هیکل درشت تر، صورتشان نیز استخوان بندی پهن‌تر و بزرگتری دارد. عرض بینی اندکی وسیع‌تر و پل بینی آنها کمی بالاتر از بینی بانوان است. علاوه بر این پوست بینی آقایان به نسبت، اندکی ضخیم‌تر از پوست بینی خانم‌هاست.

فرم بینی زنانه برعکس بینی مردانه و به تناسب ظرافت و کوچکی چهره، کوچک‌تر، ظریف‌تر و پوست آن نازک‌تر است. بنابراین در آناتومی بینی زنانه و مردانه تفاوت‌هایی وجود دارد که در روند جراحی تاثیرگذارند.

در نهایت باید بدانید زمان عمل بینی مردانه اندکی بیشتر است و به همین دلیل برخی پزشکان برای جراحی بینی مردانه هزینه بیشتری دریافت می کنند. بینی‌های مردانه اغلب طبیعی جراحی می‌شوند تا تناسبشان با چهره حفظ شود و بینی‌های زنانه به نسبت بیشتر ظرفیت سبک فانتزی و نیمه فانتزی را دارند.

انتخاب بهترین جراحان بینی استخوانی

نمونه عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

انتخاب جراح مهمترین اصل در عمل زیبایی بینی است. همانگونه که یک آشپز در کیفیت غذا نقش دارد و یک معمار در استحکام و کیفیت ساختمان! اگر به سراغ پزشک نامعتبر و غیرمتخصص بروید، یک خطای پزشکی ساده همه چیز را خراب می کند و هزینه‌های روحی، جسمی و مالی بسیاری را برای شما به همراه دارد.

باید بگوییم جراح خوب را نمی‌توان از طریق صحبت‌های یک دوست یا تبلیغات مجازی شناخت. برای تشخیص یک پزشک کاربلد، باید سوابق علمی و تحصیلی او را کاملا بشناسید و تجربه، تخصص و مهارتش را بررسی کنید.

درواقع باید شیوه و کیفیت جراحی یک پزشک را در طول زمان بررسی کنید تا میزان مهارت و تخصص او را به طور دقیق متوجه شوید. از سوی دیگر بازخورد و نظر مستقیم افرادی که تجربۀ عمل بینی با آن جراح را داشته اند، می تواند به شما کمک بسیاری کند.

 همان طور که مشخص است انتخاب جراح فرآیندی بسیار پیچیده و تخصصی است و کار هر کسی نیست! بررسی صفحه «بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز» در این زمینه راهنمای بسیار خوبی برای شماست.

ضمنا جالب است بدانید کارشناسان ما به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند تا بتوانند معتبرترین و بهترین جراحان را به شما معرفی کنند. و با توجه به مهارت و سبک جراحی پزشک، شما را به نتیجه دلخواهتان برسانند. برای ارتباط با کارشناسان زیباکس و مشاوره تخصصی انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینۀ عمل بینی استخوانی

نمونه جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

هزینۀ عمل بینی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. دستمزد هر جراح، نوع عمل، نوع بینی و میزان ایرادات آن در هزینه جراحی تاثیر دارند. از طرفی بخشی از هزینه به بیمارستان یا کیلینیک و همچنین اتاق عمل و بیهوشی اختصاص دارد.

در حال حاضر شروع هزینۀ عمل بینی استخوانی را می‌توان 30 تا 40 میلیون تومان دانست. اگر در کنار پیدا کردن بهترین جراح بینی، هزینه هم برایتان مهم و ملاک است، مشاورین زیباکس، شما را به جراحان برتر با قیمت‌های منصفانه معرفی خواهند کرد.

همچنین با مجموعه زیباکس، امتیاز ویژۀ پرداخت اقساطی برای شما فراهم است و می‌توانید به آسانی هزینۀ عمل زیبایی بینی خود را در چند مرحله پرداخت نمایید. علاوه بر این از امتیازات دیگری همچون نوبت فوری، پشتیبانی دو ساله، تخفیف در هزینه‌های جانبی و… برخوردار می‌شوید.

 

مدت زمان عمل بینی

راینوپلاستی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
راینوپلاستی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

به طور کلی زمان عمل بسته به دشواری جراحی و میزان ایرادات بینی هر فرد، متفاوت است. به صورت تقریبی می توانیم بگوییم عمل بینی استخوانی ۱.۵ ساعت زمان می برد که بسته به فرم بینی هر فرد می تواند بیشتر شود.

در جراحی‌های دشوار و ترمیمی ممکن است زمان عمل تا چهارساعت هم طول بکشد. مدت زمان بیهوشی فرد، نوع باز و  بسته بودن جراحی، احتمال نیاز به پیوند غضروف و پروتز، میزان مقاومت و عملکرد فرد در مقابل بیهوشی، سبک جراحی «فانتزی، نیمه فانتزی، طبیعی، ترمیمی»، نوع بینی، شرایط جسمانی و سلامت فرد، مهارت پزشک، میزان ایرادات و… عوامل موثر در تعیین زمان جراحی بینی استخوانی هستند.

در ادامه باید زمان بهبودی و هوشیاری بعد از عمل را نیز در نظر گرفت. پس از جراحی بینی، شخص به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود تا علائم هوشیاری و حیاتی او به سطح نرمال خود برسد. ریکاوری ممکن است برای شخصی پانزده دقیقه و برای دیگری بیشتر از یک ساعت زمان ببرد.

انواع روش‌های عمل دماغ استخوانی

نمونه کار عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه کار عمل ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

همانطور که گفتیم جراحی بینی استخوانی به طور کلی به دو روش باز و بسته تقسیم می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

علاوه بر این دو روش، تکنیک های غیر جراحی و غیر تهاجمی هم وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید ارزان و آسان، ایرادات سطحی بینی را اصلاح کنید. تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیفت بینی با نخ، استفاده از روش پلاسما جت و… متدهای رایج در اصلاح بینی به روش های غیر جراحی هستند.

در روش‌های غیر تهاجمی فقط ایرادات سطحی قابل رفع هستند و ماندگاری اصلاحات موقت است. اما روش‌هایی آسان و کم هزینه‌تر، نسبت به عمل بینی محسوب می‌شوند و جراحات، مراقبت‌ها و سختی‌های جراحی بینی را ندارند.

درد عمل بینی استخوانی

جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

اگر به شما بگویند درد چه تعریفی دارد، قطعا تعریف شما با شخص دیگری متفاوت است. هر کس تعریف و چارچوبی برای درد می‌شناسد و آستانۀ صبر و تحمل درد، در افراد متفاوت یکسان نیست.

به طور کلی نوع جراحی، میزان و عمق برش ها، بهره گیری از روش‌های نوین جراحی و حرفه‌ای بودن پزشک از مواردی هستند که در میزان درد بعد از جراحی بینی استخوانی تاثیر می گذارند. به عنوان مثال در جراحی به روش بسته به دلیل تغییرات و برش کمتر نسبت به روش باز، دورۀ نقاهت کوتاه تر و میزان درد کمتر است.

مسئلۀ مهم دیگر در کاهش درد به مراقبت های قبل و بعد از عمل بر می گردد. هر چه زیباجو موارد مهم و توصیه‌های پزشک را دقیق‌تر رعایت کند، شرایط بهتر و عمل آسان‌تری دارد. البته کمی درد پس از جراح بینی غیر قابل انکار است اما به طور کلی جای نگرانی نیست. زیرا درد توسط دارو و مراقبت‌های پزشکی و شخصی به حداقل خواهد رسید.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی استخوانی

اگر عمل بینی استخوانی خود را با پزشکی حرفه‌ای تجربه کنید، نیازی نیست چندان نگران مراقبت‌های بعد از جراحی باشید. زیرا قطعا دوران نقاهت کوتاهتر و عوارض کمتری تجربه خواهید کرد.

مراقبت‌های پس از عمل مهم و حساس هستند، به همین دلیل همراهی یک مشاور یا متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. جالب است بدانید تیم پشتیبانی زیباکس در تمامی مراحل پس از عمل در کنار شما هستند و به تمامی سوالات شما پاسخ می دهند. در ادامه تعدادی از نکات مراقبتی بعد از عمل بینی استخوانی را بررسی می کنیم.

1. استراحت: بعد از عمل بینی، نیاز دارید که به خوبی استراحت کنید. این شامل استراحت در خانه، خواب کافی و اجتناب از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سنگین می‌شود. همچنین، باید از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است به بینی شما آسیب بزند، مثل خم شدن یا جابجایی اشیاء سنگین، خودداری کنید.

2. مصرف داروها: پزشک شما ممکن است برای شما داروهای ضد التهاب (مانند ایبوپروفن) و داروهای ضد درد (مانند پاراستامول) تجویز کند. از مصرف دقیق و به موقع این داروها برای کاهش درد و التهاب پس از عمل بینی مطمئن شوید.

3. چسب بینی: پس از عمل بینی، برای کاهش تورم باید از چسب بینی استفاده کنید. پزشک شما نحوه صحیح چسب زدن را به شما آموزش می دهد.

4. اجتناب از غذاهای سخت و خشن: از خوردن غذاهای خشن و سخت (مانند میوه های سفت یا ساندویچ) پس از عمل بینی خودداری کنید تا از آسیب به بافت‌های حساس بینی جلوگیری شود.

5. غذاهای غنی از پروتئین: پروتئین‌ها به بهبود سریع‌تر بازسازی بافت‌های بینی کمک می‌کنند. مصرف مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا، نخود و لبنیات بعد از عمل بینی بسیار مفید است. فقط توجه داشته باشید غذاهای خود را به صورت نرم و پوره شده مصرف کنید.

6. محافظت از بینی: در صورت داشتن گچ یا مش، باید به دقت آن را نگه دارید و به هیچ عنوان خودتان برای برداشتن آنها اقدام نکنید. همچنین، باید از لمس کردن یا فشار دادن بینی خودداری کرده و از هر گونه فعالیت چالش‌برانگیز که ممکن است به بینی شما آسیب بزند، اجتناب کنید.

تغذیه مناسب، استراحت کافی، عمل به دستورات پزشک، مصرف به موقع دارو، مراقبت از بینی و جلوگیری از هرگونه فشار و ضربه و… کمک می‌کند دورۀ نقاهت عمل بین شما کوتاه‌تر و آسان‌تر شود. مطالعه مقالۀ «مراقبت‌های پس از عمل بینی» هر آنچه که باید در مورد پس از عمل بینی بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی هم مانند هر عمل دیگری عوارض خود را دارد. اما با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از عمل و همچنین با انتخاب جراح مناسب این عوارض به حداقل می‌رسند. در واقع می توانیم بگوییم بهترین راه برای کاهش عوارض بعد از عمل بینی استخوانی انتخاب جراح وارد و باتجربه است. طبیعی است که در صورت انتخاب جراح ناوارد عوارض بیشتری را بعد از عمل تجربه خواهید کرد. 

به طور کلی می‌توان گفت عوارض عمل بینی استخوانی به دو دسته عوارض کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • عوارض کوتاه مدت:
  1. درد
  2. تورم
  3. کبودی
  4. خونریزی
  5. افزایش تنفس دهانی
  • عوارض بلند مدت در صورت انتخاب جراح ناوارد
  1. باقی ماندن جای زخم و بخیه
  2. سوراخ شدن تیغه بینی
  3. کج شدن بینی
  4. بروز مشکلات تنفسی
  5. از دست رفتن حس بویایی
  6. بی حس شدن پوست اطراف بینی

زمان بهبودی بینی استخوانی

راینوپلاستی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
راینوپلاستی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

زمان بهبودی بینی استخوانی پس از عمل به چندین فاکتور بستگی دارد. قبل از هر چیز بگوییم که این شرایط برای هر فردی متفاوت است و ارتباط مستقیمی به مراقبت های قبل و بعد از عمل دارد. هر چه بیشتر به توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل توجه کنید، بهبودی اسان تر و سریع تری در پیش دارید.

 شرایط جسمی و توانایی بدنی شما در این شرایط بسیار مهم است. اگر قوت بدنی و سیستم ایمنی بدن به نسبت مناسب باشد، ترمیم و بهبود سریع تر اتفاق می‌افتد. این بهبودی به طور تقریبی 6 هفته به طول می‌انجامد تا استخوان‌های بینی به وضعیت پایدارتری برسند.

 در روز سوم ممکن است تورم، خونریزی، کبودی و درد اندکی بیشتر شود. حداقل باید هفت تا چهارده روز از عمل بگذرد تا از این شرایط اولیه عبور کنید. پس از آن همچنان باید مراقبت ها را دنبال کنید و از وارد شدن ضربه، حرکات سنگین، مواد غذایی و عادات رفتاری مضر بپرهیزید.

دوره نقاهت، یکی از حساس‌ترین مراحل جراحی بینی است که سهل انگاری، آگاهی غلط و عدم مراقبت کافی، نتیجۀ عمل را به خطر می‌اندازد و موجب سردرد، التهاب، تورم، خونریزی و یا گرفتگی بینی می‌شود. هر چه عمل دشوار تر و پیچیده‌تر باشد، به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد.

تجربه عمل بینی استخوانی

نمونه جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس
نمونه جراحی ببنی استخوانی با مجموعه زیباکس

در این بخش، تعدادی از نظرات و تجربیات مفید افرادی که عمل بینی استخوانی داشته اند را جمع آوری کرده‌ایم تا از جزئیات و نکات مهم قبل و بعد عمل بینی آگاه شوید. 

بینی استخوانی را کاملا بشناسید!

این مقاله برای شناخت کامل بینی‌های استخوانی و آگاهی از صفر تا صد قبل و بعد از عمل بینی برای شما نوشته شده است. در این مقاله توضیح دادیم بینی استخوانی چه ساختار و ویژگی هایی دارد، فرایند عمل چگونه است و چه نکات و مراقبت‌هایی به شما کمک می‌کند.

از این که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید سپاسگذاریم. لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه برای ما ثبت نمایید. شما همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید و مشاوره تخصصی عمل بینی دریافت کنید.

سوالات متداول

بینی استخوانی را می‌توان فانتزی عمل کرد؟

با تایید و معاینه پزشک بله. بینی‌های استخوانی اغلب پتانسیل خوبی برای عمل در انواع سبک‌ها را دارند. اما ظرفیت و شرایط بینی شخص، باید این اجازه را به جراح بدهد و نتیجۀ کار تضمین داشته باشد.

بله بینی‌های گوشتی و استخوانی هر یک ویژگی‌های کلی دارند. اما ممکن است یک بینی از جهاتی ویژگی بینی استخوانی را داشته باشد و از سوی دیگر ویژگی بینی گوشتی را. برای آنالیز دقیق بینی خود می‌توانید از متخصصان زیباکس یاری بگیرید.

بله. تفاوت‌هایی در بینی‌های زنانه و مردانه وجود دارد که هزینه، شرایط و زمان عمل را متفاوت می‌کنند. از سوی دیگر و به طور کلی، سبک طبیعی برای آقایان مناسب تر است ولی بانوان به خاطر چهرۀ ظریف‌تر، آزادی عمل بیشتری در انتخاب سبک جراحی دارند.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس