اقدامات قبل از عمل بینی + مراحل تشکیل پرونده عمل بینی

25/06/1403

مراحل تشکیل پرونده و اقدامات قبل از عمل بینی در زیباکس

جراحی بینی برای بسیاری از افراد می تواند استرس‌زا و نگران‌کننده باشد؛ اما اگر با مراحل پیش از عمل آشنا باشید، این استرس به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. این که از قبل بدانید چه مراحلی پیش رو دارید و در هر مرحله از اقدامات مورد نیاز آگاهی کامل داشته باشید، علاوه بر این که استرس شما را کاهش می‌دهد، در نتیجه عمل بینی شما هم تاثیر مثبت می‌گذارد. 

به همین دلیل در ادامه مقاله تمام اقدامات مورد نیاز و مراحل تشکیل پرونده پیش از عمل بینی را کامل و با جزئیات به شما توضیح می‌دهیم. 

جالب است بدانید یکی از خدمات مهمی که تیم زیباکس برای زیباجویانش در نظر گرفته مشاوره پیش از عمل بینی است. در این جلسه مشاوره تخصصی، علاوه بر این که کارشناسان ما پس از آنالیز فرم بینی‌تان پزشکی ماهر و متخصص به شما معرفی می‌کنند، در خصوص تمامی مراحل قبل و بعد از عمل بینی هم شما را راهنمایی می کنند. تمامی اقدامات مورد نیاز قبل از عمل بینی را به صورت کامل برای شما توضیح می دهند و به شما کمک می کنند عمل بینی امن و موفقی داشته باشید. 

برای دریافت مشاوره تخصصی عمل بینی و استفاده از خدمات بی نظیر زیباکس روی دکمه زیر کلیک کنید. 

 

قبل از عمل بینی چه کارهایی باید انجام داد؟

اقدامات قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس
اقدامات قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس

اگر تصمیم به جراحی بینی خود گرفته‌اید، اولین قدم انتخاب یک پزشک ماهر و انجام ویزیت‌های اولیه است. وقتی پزشک موردنظرتان را انتخاب کردید و جلسه‌های مشاوره را پشت سر گذاشتید، حالا زمان انجام عکس‌برداری‌ها و آزمایش‌های موردنیاز است. پزشک در جلسه مشاوره، سبک مناسب جراحی و وضعیت حدودی بینی شما بعد از عمل را به شما توضیح می دهد. سپس پس از تعیین تاریخ عمل، به شما یک نامه ارجاع به بیمارستان می‌دهد. شما باید با در دست داشتن آزمایش‌ها، عکس‌برداری‌ها و نامه ارجاع برای تشکیل پرونده به بیمارستان مراجعه کنید.

به طور کلی مراحل تشکیل پرونده عمل بینی به صورت زیر است:

  • انجام آزمایش 
  • تهیه عکس در آتلیه پزشکی
  • ویزیت بیهوشی 
  • تشکیل پرونده در بیمارستان

 

در ادامه این مراحل را به‌ترتیب برایتان توضیح می‌دهیم. 

اولین قدم: انجام آزمایش‌ های قبل از عمل جراحی بینی

آزمایش های قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس
آزمایش های قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس

بعد از ویزیت اولیه با پزشک، اولین کاری که باید انجام دهید، انجام آزمایشات قبل از عمل بینی است. نوع آزمایش‌هایی که باید انجام دهید، توسط جراح شما روی برگه عمل نوشته می‌شود و باید حتماً قبل از جراحی انجام شوند. هنگام مراجعه به بیمارستان یا مرکز جراحی برای تشکیل پرونده و ویزیت بیهوشی، این آزمایش‌ها باید همراه شما باشند. در ادامه، مهم‌ترین آزمایش‌هایی که باید قبل از عمل بینی انجام دهید را بررسی می‌کنیم:

آزمایش خون؛ ضروری‌ترین آزمایش قبل از عمل بینی

آزمایش خون، اولین و مهم‌ترین آزمایشی است که باید قبل از جراحی انجام دهید. با این تست، وضعیت کلی بدن شما بررسی می‌شود؛ در آزمایش خون، قند، کم‌خونی، ایدز، هپاتیت، فشارخون و وجود هرگونه عفونت مشخص می‌شود. 

بسیاری از افراد از برخی بیماری‌های پنهان مانند فشارخون بی‌اطلاع هستند. فشارخون بالا باعث افزایش فشار روی قلب و عروق می‌شود. انجام جراحی با بیهوشی برای افرادی با مشکل فشارخون بالا، خطر خونریزی بیش از حد، سکته مغزی یا قلبی را دارد.

همچنین قندخون بالا باعث تاخیر در روند ترمیم زخم‌ها و افزایش خطر عفونت می‌شود. یا اگر مشکل کم‌خونی داشته باشید، باید در ابتدا آن را کنترل کنید؛ کم‌خونی باعث کاهش اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها می‌شود و به‌طورمستقیم روی بهبود زخم‌ها تأثیر می‌گذارد. اگر در نتایج آزمایش خون شما، مشکلی وجود داشت؛ جراح‌تان آن را با تجویز دارو کنترل می‌کند یا شما را پیش پزشک متخصص می‌فرستد. 

ایدز و هپاتیت، از طریق خون منتقل می‌شوند؛ بنابراین پزشک باید قبل از جراحی از وجود این بیماری‌ها مطلع باشد تا اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد. هنگام آزمایش خون، به‌ویژه برای بررسی قند و چربی باید حتماً ناشتا باشید؛ یعنی به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت قبل از آزمایش چیزی نخورید. همچنین، از مصرف الکل ۲۴ ساعت قبل از آزمایش خون خودداری کنید. بهترین زمان برای انجام این آزمایش صبح زود است.

انجام تست بارداری؛ آزمایشی مهم قبل از عمل برای خانم‌ها

اگر خانم هستید، باید حتما قبل از جراحی آزمایش بارداری را انجام دهید. جراحی بینی در دوران بارداری برای نوزاد خطرناک است و داروهای بیهوشی روی نوزاد تاثیر منفی می‌گذارند؛ بنابراین حتی اگر جراحتان برای شما آزمایش بارداری تجویز نکرد، حتما خودتان آزمایش را انجام دهید. آزمایش بارداری، همراه با آزمایش خون انجام می‌شود و نیازی به آزمایش جداگانه نیست.

اگر نتیجه آزمایش بارداری قبل از عمل بینی مثبت باشد، معمولا پزشک، جراحی را به پس از زایمان موکول می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می کنیم به مقاله بارداری قبل از عمل بینی مراجعه کنید. 

آزمایش‌ قبل از عمل بینی را چه زمانی انجام دهیم؟

زمان انجام آزمایش قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس
زمان انجام آزمایش قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس

بهتر است آزمایش‌ را بین چند روز تا 1 هفته قبل از عمل بینی انجام دهید؛ چون نتایج این آزمایش‌ نهایتا تا 2 هفته اعتبار دارد. می‌توانید این آزمایش‌ها را در همان بیمارستان یا کلینیکی که قرار است عمل شوید، یا آزمایشگاه پیشنهادی پزشکتان انجام دهید. علاوه‌بر آزمایش، باید قبل از عمل عکس‌برداری‌های خاصی نیز انجام دهید. در بخش بعدی به بررسی این موضوع می‌پردازیم. 

قدم دوم: گرفتن عکس‌های پزشکی برای جراحی بینی

عکس پزشکی قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس
عکس پزشکی قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس

هنگام تشکیل پرونده در بیمارستان یا مرکز جراحی، علاوه‌بر نتیجه آزمایش‌ خون، باید ۶ تا ۸ قطعه عکس از صورت‌تان (که در آتلیه پزشکی گرفته‌اید) و سایر عکس‌برداری‌های ضروری مانند سی‌تی‌اسکن و نوار قلب را به بیمارستان تحویل دهید. اگر به هر یک از عکس‌برداری‌ها نیاز داشته باشید، جراح‌تان در زمان ویزیت اولیه به شما می‌گوید. در ادامه انواع عکس‌برداری‌های مهم پیش از جراحی بینی را توضیح می‌دهیم:

عکس‌های پزشکی از زوایای مختلف صورت قبل از عمل بینی

همانطور که گفتیم برای تشکیل پرونده جراحی بینی، باید ۶ تا ۸ قطعه عکس از صورت خود در یک آتلیه پزشکی بگیرید و به بیمارستان یا مرکز جراحی تحویل دهید. این عکس‌ها بینی شما را از زوایای مختلف نشان می‌دهند تا جراح به‌طور دقیق وضعیت بینی و ساختار آن را بررسی کند. گرفتن عکس‌های واضح از نمای جلو، نیم‌رخ راست و چپ، نمای زیرین و سه‌رخ اهمیت بالایی دارند، این تصاویر یکی از بخش‌های کلیدی پرونده شما هستند. هر یک از این عکس‌برداری‌ها به موفقیت عمل شما کمک می‌کنند، پس اگر جراح‌تان هر کدام را تجویز کرد؛ در زمان مناسب آن‌ها را انجام دهید تا جراحی‌تان بدون مشکل و با نتایج بهتری انجام شود.

سی‌تی‌اسکن بینی و سینوس‌ها قبل از جراحی بینی

ضرورت انجام سی‌تی‌اسکن قبل از جراحی بینی برای افرادی با مشکل پولیپ
ضرورت انجام سی‌تی‌اسکن قبل از جراحی بینی برای افرادی با مشکل پولیپ

سی‌تی‌اسکن برای بررسی دقیق ساختار بینی و سینوس‌های شما انجام می‌شود. اگر مشکل تنفسی، انحراف داخلی یا پولیپ دارید، باید حتما قبل از عمل بینی سی‌تی‌اسکن کنید. پزشک شما با بررسی عکس‌ها، مشکل‌ها و ناهنجاری‌های بینی را می‌شناسد و پروسه عمل را با دقت بیشتری برنامه‌ریزی می‌کند.

رادیوگرافی قفسه سینه؛ یکی از عکس‌برداری‌های مهم قبل از عمل بینی

رادیوگرافی قفسه سینه برای بررسی سلامت ریه‌ها و سیستم تنفسی شما انجام می‌شود. اگر سیگاری هستید یا مشکل تنفسی یا آلرژی‌ دارید، جراح ممکن است برای شما رادیو گرافی تجویز کند. در طول جراحی بینی، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید؛ این بیهوشی باعث کاهش فعالیت تنفسی می‌شود. اگر مشکل ریوی مانند آسم، عفونت ریه، یا برونشیت داشته باشید این شرایط باعث ایجاد عوارضی مثل کاهش اکسیژن‌رسانی، و انسداد مجاری تنفسی می‌شود. بررسی نتیجه رادیوگرافی قفسه سینه به جراح کمک می‌کند تا از سلامت تنفسی شما مطمئن شود. 

الکتروکاردیوگرافی؛ از آزمایش‌های قبل از جراحی بینی برای اطمینان از سلامت قلب

الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب) عملکرد قلب شما را بررسی می‌کند. اگر مشکل قلبی دارید، سن‌تان بالای ۴۰ سال است یا در محیطی استرس‌زا کار و زندگی می‌کنید ممکن است لازم شود قبل از عمل بینی نوار قلب بگیرید. در طول جراحی بینی، شما تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید؛ داروهای بیهوشی بر سیستم قلبی‌عروقی تأثیر می‌گذارند. اگر ریتم قلب‌تان نامنظم باشد (مشکل آریتمی داشته باشید)، مشکل‌هایی مانند افت فشارخون یا افزایش ناگهانی ضربان‌قلب به‌وجود می‌آید. پزشک برای جلوگیری از بروز این مشکل‌ها، انجام الکتروکاردیوگرافی را به افرادی با شرایط خاص توصیه می‌کند.

گام سوم: تشکیل پرونده جراحی بینی در بیمارستان

مراحل تشکیل پرونده عمل بینی در بیمارستان؛ آسان و سریع با زیباکس
مراحل تشکیل پرونده عمل بینی در بیمارستان؛ آسان و سریع با زیباکس

بعد از انجام آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌های لازم نوبت به تشکیل پرونده جراحی بینی در بیمارستان یا مرکز جراحی می‌رسد. شما باید با در دست داشتن نتایج آزمایش‌ها، عکس‌ها و نامه معرفی از پزشک جراحتان به بیمارستان مراجعه کنید. باید از یک هفته تا یک روز قبل از عمل به بیمارستان یا مرکز جراحی (که قرار است در آن عمل شوید) با مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مراجعه کنید. 

مدارک مورد نیاز و هزینه تشکیل پرونده در بیمارستان برای جراحی بینی

بخشی از هزینه‌های عمل بینی شما، مربوط به بیمارستان یا کلینیک جراحی است و بسته به قانون بیمارستان ممکن است همان روزی که برای تشکیل پرونده می‌روید، نیاز باشد هزینه بیمارستان را پرداخت کنید؛ بنابراین حتما کارت بانکی خود را به‌ همراه داشته باشید. برای تشکیل پرونده و تکمیل مراحل اولیه، باید مدارک زیر را به مسئول تشکیل پرونده بیمارستان تحویل دهید:

  • نامه معرفی از پزشک‌تان: این نامه از طرف جراح شما صادر می‌شود و برای اجازه بستری در بیمارستان یا کلینیک ضروری است. 
  • کارت ملی و شناسنامه: حتماً کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشید. اگر اتباع خارجی هستید، گذرنامه‌تان را با خود ببرید.
  • دفترچه بیمه: اگر از بیمه استفاده می‌کنید، دفترچه بیمه را فراموش نکنید. بیمه هزینه عمل زیبایی را پوشش نمی‌دهد، اما اگر عمل شما جنبه درمانی دارد، بیمه بخشی از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد. 
  • نتایج آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌ها: نتایج آزمایش‌ها و عکس‌های پزشکی باید همراه شما باشند و به بیمارستان تحویل دهید.
  • رضایت‌نامه‌ (در صورت نیاز): برخی بیمارستان‌ها برای افراد زیر سن قانونی یا خانم‌های متأهل، رضایت‌نامه پدر یا همسر درخواست می‌کنند؛ پس اگر در این شرایط هستید، این مدارک را به همراه داشته باشید.

مطمئن شوید که همه این مدارک را آماده کرده‌اید تا در روند تشکیل پرونده به مشکلی برنخورید. در همان روزی که برای تشکیل پرونده به بیمارستان می‌روید؛ پزشک بیهوشی نیز شما را ویزیت می‌کند.

گام چهارم: ویزیت بیهوشی در بیمارستان برای تشکیل پرونده جراحی بینی

ویزیت بیهوشی از مهم‌ترین مراحل قبل از جراحی بینی
ویزیت بیهوشی از مهم‌ترین مراحل قبل از جراحی بینی

یکی از مراحل کلیدی هنگام تشکیل پرونده جراحی بینی در بیمارستان، ویزیت توسط پزشک بیهوشی است. این ویزیت برای اطمینان از آمادگی بدن شما برای بیهوشی انجام می‌شود. پزشک بیهوشی با بررسی وضعیت سلامتی و سوابق پزشکی‌تان، خطرهای احتمالی بیهوشی را بررسی می‌کند. بیهوشی برای برخی افراد که مشکل دیابت، کلیه، قلب، ریه و فشارخون بالا دارند، خطرناک است. برای این افراد، ویزیت دقیق و مشاوره تخصصی بیهوشی خیلی مهم است تا عمل جراحی امن و بدون عارضه خطرناک داشته باشند.

به‌طورکلی عوارض بیهوشی شامل حالت تهوع و استفراغ، سردرد، سرگیجه و گلودرد می‌شوند. این عوارض گاهی کوتاه‌مدت هستند، اما همین عوارض کوتاه‌مدت برای افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای، مشکل‌ساز می‌شوند. به همین دلیل، علاوه‌بر صحبت با پزشک بیهوشی، باید خودتان نیز با این عوارض آشنا باشید و راه‌حل‌های کنترل و کاهش آن‌ها را بدانید. برای آگاهی بیشتر درباره عوارض بیهوشی در جراحی بینی و راه‌های پیشگیری از آن‌ها، حتماً مقاله «عوارض بیهوشی عمل بینی» را مطالعه کنید.

دریافت تاییدیه ویزیت بیهوشی؛ بدون این نامه، امکان جراحی بینی وجود ندارد!

بدون تایید پزشک بیهوشی، عمل بینی شما انجام نمی‌شود؛ چرا که ایمنی و سلامت شما اولویت همه پزشکان ماهر است. پزشک بیهوشی با بررسی نتیجه آزمایش‌ها و سوابق دارویی، نوع مناسب بیهوشی را انتخاب و تایید نهایی را به بیمارستان اعلام می‌کند. 

باید این تاییدیه را حتما تا روز قبل از جراحی بینی بگیرید تا جراح، متخصص بیهوشی و کادر درمانی اتاق عمل، بتوانند برای انجام عمل شما آماده شوند. همچنین برای دریافت تاییدیه بیهوشی، پزشک باید مطمئن شود که شرایط شما برای بیهوشی ایمن است؛ بنابراین باید مصرف برخی داروها را از ۳ هفته قبل از عمل قطع کنید.

قطع مصرف برخی داروها برای دریافت تاییدیه بی‌هوشی عمل بینی
قطع مصرف داروهایی خاص برای دریافت تاییدیه بیهوشی عمل بینی
قطع مصرف داروهایی خاص برای دریافت تاییدیه بیهوشی عمل بینی

اگر هر دارویی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک بیهوشی اطلاع دهید تا در صورت نیاز، داروهای جایگزین تجویز یا مصرف آن‌ها را قطع کند. داروهایی مثل رقیق‌کننده‌های خون (مانند آسپرین)، داروهای ضدالتهابی، برخی مسکن‌ها، ویتامین‌ها، روان‌درمانی و داروهای جلوگیری از بارداری تاثیر منفی بر بیهوشی و روند جراحی دارند. داروهای ویتامینه و مکمل‌هایی مانند ویتامین E خطر خونریزی را افزایش می‌دهند. بنابراین، توصیه می‌شود حداقل 3 هفته قبل از عمل، مصرف این داروها را تحت نظر پزشک قطع کنید.

فقط زمانی نباید مصرف دارویتان را قطع کنید که زیرنظر پزشکی دیگر برای درمان بیماری خاصی هستید. در این شرایط، حتماً 3 هفته قبل از عمل با پزشک معالج خود مشورت کنید و تاییدیه‌ای از او بگیرید؛ تاییدیه‌ای که نشان‌دهنده شرایط مناسب شما برای جراحی باشد. پزشک معالج باید مشخص کند که آیا امکان قطع داروها وجود دارد یا خیر. اگر پزشک، شرایط جسمانی شما را برای عمل تایید کند اما بگوید مصرف داروهایتان نباید قطع شود، باید نامه تایید پزشک و منع قطع داروها را به پزشک بیهوشی تحویل دهید. پزشک بیهوشی با در نظر گرفتن این اطلاعات، بهترین تصمیم را برای نوع و میزان بیهوشی شما می‌گیرد تا جراحی‌تان ایمن و بدون خطر انجام شود.

گام پنجم: انتخاب همراهی مورد اعتماد برای روز جراحی بینی

انتخاب همراه مورد اعتماد؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از جراحی بینی
انتخاب همراه مورداعتماد؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از جراحی بینی

پس از انجام همه مراحل بالا، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، انتخاب همراهی قابل‌اعتماد برای روز عمل است. بعد از انجام عمل بینی و خروج از ریکاوری، شما نیاز به کمک و مراقبت دارید. همراه شما باید کارهای اداری بعد از عمل را انجام دهد. با توجه به اینکه پس از جراحی احساس گیجی، ضعف و ناتوانی دارید، حضور همراهی مطمئن در بیمارستان ضروری است. همچنین، همراه‌تان مسئول پیگیری دستورالعمل‌های پزشک بعد از عمل است؛ مانند تحویل داروها، برنامه‌ریزی برای ویزیت بعدی و کمک به شما برای رفتن به خانه. بعد از انجام همه مراحل بالا و انتخاب همراه، باید منتظر روز عمل باشید!

یک روز قبل از عمل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

آشنایی با اقدامات ضروری روز قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس
آشنایی با اقدامات ضروری روز قبل از عمل بینی؛ مجموعه زیباکس

برای اینکه روز عمل بینی به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی پیش برود، باید روز قبل از جراحی اقدامات مشخصی را انجام دهید. این کارها نه‌تنها به آرامش شما در روز عمل کمک می‌کنند، بلکه احتمال بروز مشکل‌های ناگهانی را به‌حداقل می‌رسانند. توصیه می‌کنیم برای اطلاعات کامل‌تر، مقاله «مراقبت های قبل از عمل بینی» را مطالعه کنید تا همه نکته‌های مهم پیش از عمل بینی را بدانید. مهم‌ترین کارهایی که باید روز قبل از عمل انجام دهید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • از ۸ ساعت قبل از عمل، چیزی نخورید؛ ناشتا بودن یکی از الزامات اصلی قبل از بیهوشی است. پر بودن معده خطر بازگشت غذا به ریه‌ها را در حین بیهوشی افزایش می‌دهد. برای مثال اگر عمل‌تان ساعت 8 صبح شروع می‌شود، بهتر است از ساعت 11 شب قبل، آب و غذا نخورید.
  • در طول روز قبل از عمل آب فراوان بنوشید تا بدن‌تان هیدراته بماند. این کار به عملکرد بهتر داروی بیهوشی کمک می‌کند.
  • حتما شب قبل از جراحی حمام کنید؛ ازآن‌جایی که تا یک هفته گچ روی بینی شماست، امکان حمام وجود ندارد، زیرا گچ بینی نباید خیس شود. 
  • لاک و کاشت ناخن خود را پاک کنید؛ در طول عمل، پزشک بیهوشی سطح اکسیژن خون شما را از طریق دستگاه‌های مخصوصی که به انگشت متصل می‌شوند (پالس اکسیمتر) کنترل می‌کند. لاک یا کاشت ناخن، در کار این دستگاه‌ها اختلال ایجاد می‌کنند و مانع بررسی صحیح وضعیت اکسیژن‌رسانی به بدن می‌‌شوند.
  • آقایان باید حتما روز قبل از عمل ریش و سبیل خود را بتراشند؛ این کار انجام جراحی را برای پزشک آسان‌تر می‌کند، ماسک‌های تنفسی بهتر روی صورت قرار می‌گیرند و خطر عفونت نیز کاهش پیدا می‌کند. 
  • برای اینکه روز عمل بدون استرس به بیمارستان برسید، حتماً مسیرهای رفتن را بررسی و یک مسیر کم‌ترافیک انتخاب کنید. همچنین از زمان‌های احتمالی ترافیک آگاه باشید تا در روز عمل به موقع و بدون تاخیر در بیمارستان حاضر شوید.
  • همه زیورآلات خود را روز قبل از عمل خارج کنید؛ وجود گوشواره، گردن‌بند و هر اکسسوری دیگری در عملکرد تیم پزشکی و دستگاه‌ها اختلال ایجاد می‌‌‌کند. 
  • بعد از عمل نمی‌توانید لباس‌هایتان را از سر بپوشید؛ بنابراین چند لباس دکمه‌دار و راحت برای زمان ترخیص شدن از بیمارستان آماده کنید. 
  • از آنجایی‌که بعد از عمل نیاز به استراحت کامل دارید، روز قبل از جراحی چند غذای مقوی برای بعد از عمل‌تان بپزید. اگر می‌خواهید بهترین و مفیدترین غذاها برای بعد از عمل بینی را بشناسید؛ حتما مقاله «بعد از عمل بینی چی بخوریم؟» را بخوانید. 
  • شب قبل از عمل حتما یک فلاسک آب گرم و آبمیوه تازه مانند آب کرفس و هویج آماده کنید تا روز عمل با خود به بیمارستان ببرید. 
  • روز قبل از عمل یک بالش U شکل تهیه کنید؛ ازآن‌جایی‌که باید پس از عمل سرتان را بالا نگه دارید، این بالش‌ها از خم شدن گردن و ایجاد گردن‌درد پیشگیری می‌کنند. 

انتخاب پزشک ماهر؛ مهم‌ترین اقدام قبل از عمل بینی

انتخاب بهترین جراح بینی؛ مجموعه زیباکس
انتخاب بهترین جراح بینی؛ مجموعه زیباکس

انتخاب پزشک ماهر و باتجربه یکی از کلیدی‌ترین مراحل قبل از عمل بینی است؛ مرحله‌ای که سرنوشت جراحی شما را رقم می‌زند. حتی اگر همه مراقبت‌های قبل از عمل را به‌درستی انجام دهید و همه مراحل تشکیل پرونده را بادقت پشت سر بگذارید، اما پزشکی مناسب انتخاب نکرده باشید، به نتیجه نهایی مطلوب و مدنظرتان نمی‌رسید. یک پزشک خوب با در نظر گرفتن ساختار بینی، وضعیت پوست و آناتومی صورتتان، سبک عمل مناسب را انتخاب می‌کند و جراحی را با دقت و مهارت بالا انجام می‌دهد. پزشکان ماهر توانایی روبه‌رویی با هر چالشی در حین عمل را دارند تا خطرهای احتمالی کاهش پیدا کند. 

ما در جلسه مشاوره زیباکس، بعد از بررسی و آنالیز دقیق فرم بینی‌تان بهترین پزشکان عمل بینی ایران را به شما معرفی می‌کنیم؛ پزشکانی که درصد رضایت فوق‌العاده بالایی دارند و بهترین نتیجه را برای شما رقم می‌زنند. شما می‌توانید به‌صورت تلفنی یا حضوری از خدمات مشاوره پیش از عمل زیباکس برای انتخاب جراح استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین پزشکان شیراز ، حتماً به صفحه «عمل بینی شیراز» مراجعه کنید. در این صفحه، ما اطلاعاتی کامل از پزشکان معتبر در شیراز، نمونه‌کارها، نظر زیباجویان و همچنین راهنمایی‌های لازم برای انتخاب پزشک مناسب را قرار داده‌ایم. 

با زیباکس مراحل تشکیل پرونده عمل‌تان را سریع‌تر و ارزان‌تر طی کنید!

تشکیل پرونده عمل بینی سریع و ارزان با مجموعه زیباکس
انجام آزمایش‌ها و تشکیل پرونده عمل بینی سریع و ارزان با مجموعه زیباکس

جراحی بینی فرآیندی چند مرحله‌ای است؛ از انجام آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌های پزشکی گرفته تا ویزیت‌ بیهوشی و تشکیل پرونده. انجام همه این مراحل با دقت فراوان، برای اطمینان از ایمنی و موفقیت جراحی شما ضروری است. با این حال انتخاب پزشکی ماهر مهم‌ترین اقدام در این مسیر است؛ نتیجه نهایی عمل شما مستقیما به مهارت و تجربه جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. 

برای انتخاب پزشک عمل بینی معتبر و کاردرست، تیم زیباکس در کنار شماست. ما به شما کمک می‌کنیم جراحی را انتخاب کنید که در عمل فرم بینی شما تخصص دارد و می تواند بهترین نتیجه را با کمترین عوارض برای شما رقم بزند. علاوه‌بر این، خدمات بی نظیر دیگری از جمله شرایط اقساطی، دریافت نوبت فوری، پشتیبانی بعد از عمل و … را برای شما فراهم کرده‌ایم تا هیچ دغدغه ای برای جراحی بینی نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با زیباکس کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

چرا انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی ضروری است؟

آزمایش‌های قبل از عمل مانند آزمایش خون به پزشک کمک می‌کند تا از وضعیت سلامت عمومی شما مطمئن شود. این آزمایش‌ها مشکل‌هایی مثل کم‌خونی، قندخون بالا یا عفونت‌های احتمالی را نشان می‌دهند. در صورت وجود هر مشکلی در آزمایش‌ها، پزشک با تجویز دارو، آن‌ها را کنترل یا عمل را به تعویق می‌اندازد. 

برای تشکیل پرونده باید مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)، آزمایش‌ها، عکس‌برداری‌ها، و نامه معرفی از پزشک را به مسئول بیمارستان تحویل دهید.

ویزیت بیهوشی برای ارزیابی شرایط سلامت بدن شما برای بیهوشی و اطمینان از ایمن بودن بیهوشی انجام می‌شود.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس