عوارض عمل بینی را با این سبک عمل فراموش کنید!!

18/09/1400

نمونه عمل بینی با دکتر کاظم رشته احمدی

اگر دغدغه عوارض عمل بینی دارید این مقاله برای شماست!!!

شنیده اید که میگویند: « آمد ابرویش را درست کند زد چشمش را هم کور کرد؟» جای این ضرب المثل دقیقا همین مقاله است. اما من یکی که اگر روزی بخواهم بینی نازنینم را به تیغ جراحی بسپارم؛ ذره ای برنمیتابم که حدود 40 میلیون هزینه کنم و باز هم دغدغه عوارض عمل بینی خواب را از چشمانم بگیرد!!.

از همین رو سبک جدیدی از عمل بینی را به شما معرفی کرده ایم که خیالتان از عوارض جراحی بینی راحت خواهد بود.

همچنین در ادامه مقاله به تمام عوارض احتمالی عمل بینی و راه های کاهش عوارض اشاره کرده ایم، پس اگر قصد عمل بینی دارید بر شما روا است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید!!.

عوارض عمل بینی

چگونه کمترین نقاهت و عوارض را پس از عمل بینی تجربه کنیم؟؟

در این قسمت نمیخواهم به شما بگویم آب آناناس بخورید تا شاید کمی پس از عمل کبودی کمتری داشته باشید!!!

با معرفی جدیدترین تکنیک و روش عمل بینی، یعنی تکنیک پریزرویشن؛ تیر را دقیقا به سمت جراحی بینی بدون عوارض و نقاهت نشانه گرفته ام!!

چون که این تکنیک بسیار جدید و نیاز به مهارت بالایی دارد؛ هرپزشکی در ایران از این روش استفاده نمیکند. پس آماده  معرفی یکی از بهترین پزشکانی که با تکنیک پریزرویشن در ایران جراحی بینی انجام میدهد هم باشید.

سپس نوبت به خدمات هیجان انگیز زیباکس برای شما فرا میرسد!! مثلا:

  • اخذ نوبت ویزیت فوری، رایگان یا آنلاین با هر جراح بینی
  • رایگان کردن هزینه اقامت و رفت و آمد (اگر از یک شهر به شهر دیگری قصد جراحی داشته باشید)
  • معرفی بهترین جراح متناسب با بینی و نیاز شما
  • اقساطی کردن هزینه عمل
  • و…

برای ارتباط فوری با کارشناسان زیباکس و مشاوره رایگان عمل بینی و کسب توضیحات بیشتر درخصوص عوارض عمل بینی میتوانید بر دکمه زیر کلیک نمایید.

عمل بینی به روش پریزرویشن چیست و چه مزایایی دارد؟

جراحی بینی به روش پریزرویشن به عمل بینی کم تهاجمی معروف هست. در این روش هیچ آسیبی به بافت، عروق و ساختار بینی وارد نمیشود، درنتیجه کمترین میزان درد، خونریزی، کبودی و… را تجربه خواهید کرد و خیالتان از تنفس هم راحت خواهد بود. نکته مثبت این تکنیک اینجا است که علاوه بر موارد بالا، ظاهر بینی نیز دستخوش تغییرات بسیار جذاب و متناسبی میشود.

 چون این روش عمل بینی تکنیک جدیدی محسوب میشود؛ جراحان بسیار کمی در ایران از این روش استفاده میکنند و این سبک عمل، معمولا در بین جراحان آمریکایی رواج دارد.

حال به این پرسش میپردازیم که بهترین جراح بینی ایران که خیالمان از عوارض عمل بینی راحت باشد کیست؟!

دکتر مسیح طالع جراح بینی با تکنیک پریزرویشن

عوارض عمل بینی

دکتر مسیح طالع یکی از بهترین جراحانی است که بورد تخصصی آمریکا را دارد و با تکنیک پریزرویشن جراحی بینی انجام میدهد.

همانطور که قبل تر اشاره کردیم با این تکنیک خیال شما از عوارض عمل بینی راحت خواهد بود!!.

ایشان تجربه بیش از 7هزار جراحی بینی موفق را در کارنامه خود دارند.

به دلیل عدم کبودی، خونریزی، ورم و درد پس از عمل زیباجویان ایشان، از تامپون نیز در جراحی استفاده نمیکنند.

هزینه عمل بینی با تکنیک پریزرویشن بسیار بالا و حدود 60 میلیون تومان است؛ اما درحال حاضر دکتر مسیح طالع با هزینه 40 میلیون تومان جراحی بینی انجام میدهند.

همچنین ایشان در شهر شیراز فعالیت دارند. اما از هرکجای ایران هستید نگران نباشید، شما میتوانید از طریق مجموعه دکی ایب با دکتر مسیح طالع بصورت رایگان مشاوره آنلاین بگیرید و برای عمل نیز از هزینه های رفت وآمد و اقامت رایگان برخوردار شوید.

برای ارتباط با کارشناسان زیباکس و ارتباط با دکتر مسیح طالع و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص عوارض عمل بینی تنها کافیست بر دکمه زیر کلیک نمایید.

عوارض بعد از عمل بینی
نمونه عمل بینی با دکتر مسیح طالع
عوارض جراحی بینی
نمونه عمل بینی با دکتر مسیح طالع

و اما در ادامه مقاله به عوارض های پس از جراحی بینی با روش معمول خواهیم پرداخت!!.

همچنین اگر میخواهید دیگر جراحان برتر شیرازی را بشناسید، توصیه میکنم مقاله اختصاصی بهترین جراح بینی شیراز را از دست ندهید!!.

عوارض عمل بینی به روش معمول چیست؟

ممکنه بزرگ‌ترین دغدغه شما برای عمل بینی، ترس از درد و عوارض بعد از جراحی باشه. اما جالبه بدونید که خیلی‌ها بعد از عمل بینی، با عوارض شدیدی مواجه نمی‌شن و به راحتی به زندگی قبلی‌شون ادامه می‌دن.

دوره بهبودی بعد از عمل بینی اونقدر که فکر می‌کنید طولانی نیست و عوارض اون رو با روش‌های مختلف میشه به حداقل رسوند. علاوه بر اون، عمل بینی، جذابیت شما رو چند برابر می‌کنه. همین موضوع باعث میشه عوارض عمل بینی، حتی اگه ترسناک به نظر برسه، دربرابر زیبایی و اعتماد به نفسی که به دست میارید، اهمیت زیادی نداشته باشه.

پس اصلا نگران این موضوع نباشید چون قرار هست اینجا در مورد تمام عوارض احتمالی که بعد از عمل بینی با اونا مواجه می‌شید، صحبت کنیم. و در آخر مقاله هم راه حل‌هایی برای پیشگیری و کم کردن این عوارض رو بهتون معرفی می‌کنیم.

اگر در تهران قصد جراحی بینی دارید، مقاله بهترین جراح بینی در تهران را مطالعه نمایید.!!

نقش جراح در عوارض بعد عمل بینی چقدر است؟

بعضی وقت‌ها شده که موقع پرس‌وجو درمورد جراحان بینی، یکی پیدا می‌شه که شما رو از نتیجه جراحی یه دکتر خاص بترسونه. ممکنه حرف‌هایی درمورد خراب شدن بینی، بد اخلاقی و عوارض بعد از عمل به شما زده بشه که نظرتون رو درمورد اون دکتر کاملا عوض کنه.

البته اینطوری هم نیست که جراح کاملا تو این مورد بی‌تاثیر باشه. اگه از اول دکتر مناسبی رو انتخاب نکنید یا جراح موقع عمل، خطایی انجام بده، احتمالش هست که با عوارض ترسناکی مواجه بشید. 

کارشناس‌های تیم زیباکس به دلیل چندین سال سابقه همکاری که با همه‌ی جراحان مطرح شیراز دارن، می‌تونن راهنمای خوبی برای انتخاب پزشک باشن. 

اون‌ها با دیدن عکس بینی‌تون به شما میگن کدوم سبک عمل و جراح بینی برای شما مناسب تره. و بعد از اون، بهترین پزشک‌ رو با توجه به نوع بینی شما بهتون معرفی می‌کنن. 

علاوه‌ بر این‌ها کارشناسای تیم زیباکس، قبل و بعد از عمل بینی شما ۲۴ ساعته آماده‌ی مشاوره رایگان هستن. هر سوالی که ذهنتون رو مشغول کرده یا باعث نگرانی تون شده رو می‌تونید از اون ها بپرسید. 

کارشناس‌های با تجربه مجموعه زیباکس، با دادن راه‌حل هایی به شما کمک می‌کنن تا عوارض عمل بینی‌ شما به حداقل برسه. 

برای پیشگیری و اطلاع از عوارض عمل بینی، با کارشناسان تیم زیباکس تماس بگیرید:

صحبت با پزشک برای پیشگیری از عوارض عمل بینی

قبل از نوبت گرفتن برای جراحی بینی، باید پزشک خودتون رو ببینید. تو این جلسه مشاوره، فرم بینی که دارید، بینی که به چهره‌تون میاد، تکنیکی که باهاش بینی شما عمل می‌شه، و خیلی چیزای دیگه مشخص می‌شه. 

شما می‌تونید همون موقع در مورد عواملی که جراحی بینی‌تون رو رضایت بخش می‌کنه و عوارض عمل بینی رو به حداقل می‌رسونه، صحبت کنید.  مواردی که تو این جلسه درموردشون بحث می‌شه، به صورت کلی شامل موارد زیر هست:

  • سابقه پزشکی‌ تون.
  • آشنا کردن شما با فرایند جراحی بینی.
  • برسی ساختار و بافت بینی که دارید.
  • سوالات شخصی که پزشک از شما می‌پرسه.
  • هدف اصلی شما برای جراحی بینی.

سوالات جراح درباره پیشینه پزشکی مثل سابقه انسداد بینی، جراحی‌ها و داروهای مصرفی‌تون هست.  اگه اختلال خونریزی مثل هموفیلی دارید، ممکنه گزینه خوبی برای جراحی بینی نباشین. 

چند روز اول بعد از بیهوشی، ممکن هست هوشیاری و زمان واکنش‌تون در تشخیص کاهش پیدا کنه. پس تعیین کنید که یکی از اعضای خانواده یا دوستاتون یکی دو شب کنار شما بمونن. برای این که در انجام کارهاتون به شما کمک کنن و تا حدودی عوارض عمل بینی رو کنترل کنید. 

البته با پیشرفت دنیای پزشکی، خیلی از محدودیت‌‌ هایی که قبلا باعث می‌شد عمل جراحی برای یکی خطرناک باشه، برداشته شده. برای همینه که باید با دکترتون صحبت مفصلی داشته باشید و به تمام جزئیات  جراحی، از جمله عوارض عمل بینی، بپردازید.

همچنین بخوانید: هزینه عمل بینی در تهران

عوارض بعد از عمل بینی چه چیزهایی هستند؟

حالا وقت این هست که درمورد عوارض جراحی بینی بصورت کامل صحبت کنیم:

همه عمل‌های جراحی خطرات خودشون رو دارن، اما خوشبختانه عمل بینی نسبت به بقیه عمل‌ها امن و بدون دردسرتر هست. درواقع  عمل جراحی بینی دارای کمترین خطر و عوارض احتمالی هست. وقتی از دید بلند مدت بهش نگاه کنیم، پشت سر گذروندن عوارضی که چند هفته طول می‌کشه، کاملا ارزش یک عمر زیبایی شما رو داره.

پس هیچ دلیلی نداره که بخاطر ترس از عوارض عمل بینی، تا جایی که ممکنه از جراحی بینی فرار کنید و تا سال ها احساس نارضایتی از بینی‌تون رو داشته باشید. بالاخره هر چیز ارزشمندی، هزینه‌ای داره و از شانس خوب شما، هزینه خوشگل شدن بینی‌تون فقط چند ماه انتظار برای برطرف شدن عوارض عمل بینی هست. 

این روزا هم این قدر علم پزشکی پیشرفت کرده که میشه این عوارض عمل بینی رو به حداقل یا حتی صفر رسوند. در واقع برای هرکدوم از مشکلات بعد از عمل، راه حل‌های زیادی وجود داره. 

با انجام این راه حل‌ها نباید نگران عوارض عمل بینی ‌تون باشید.  بهتره به این فکر کنید که قراره از الان‌تون خیلی خوشگل‌تر بشید و با دیدن خودتون توی آینه کلی ذوق کنین. اگر این طوری به قضیه نگاه کنید خیلی استرس ‌تون کم میشه و دوباره برای عمل بینی انگیزه می‌گیرید. 

همچنین بخوانید: عمل بینی قسطی

عوارض عمل بینی

عوارض احتمالی جراحی بینی

در اینجا در مورد برخی از عوارض عمل بینی که احتمالا باهاشون مواجه بشید، و همچنین راه‌های برطرف کردن اون‌ ها با هم صحبت می‌کنیم: 

  • گرفتگی بینی
  • خونریزی جزئی
  • ورم کردن و کبود شدن بینی و صورت
  • درد خفیف
  • گلودرد
  • از دست دادن موقت حس بویایی و چشایی

گرفتگی بینی از عوارض جراحی بینی:

بینی شما ممکنه به‌ خاطر تورم یا آتل‌هایی که موقع جراحی در داخل بینی‌تون قرار دادن، دچار گرفتگی بشه.  به خاطر همین بعد از جراحی باید در رختخواب استراحت کنید. یادتون باشه که سر خودتون رو بالاتر از قفسه سینه قرار بدید تا خونریزی و تورم کمتر بشه. 

معمولا برای این که گرفتگی بینی‌تون اذیت‌تون نکنه، بهتون توصیه می‌شه که از راه دهن نفس بکشید. چون ممکنه بخاطر این مدل نفس کشیدن گلو‌تون خشک بشه، مصرف آب و مایعات براتون ضروری هست. 

بیشتر مواقع، پانسمان‌های داخلی برای یک تا هفت روز بعد از جراحی برای کاهش عوارض عمل ،در جای خودشون باقی می‌مونن. پزشک شما، حدود یک هفته آتلی رو برای مراقبت به بینی‌تون می‌چسبونه. 

شاید مثل بعضی‌ها، روزهای اول که تازه بینی‌تون رو عمل کردید، احساس کنید بینی‌تون کامل جدا شده و فقط بخاطر آتل هست که از صورت‌تون نمیفته! و به شدت دلتون میخواد به بینی‌تون دست بزنید که مطمئن شید سر جاشه.  ولی باید تا وقتی که دکتر خودش بهتون نگفته، بینی‌تون رو حتی چند ثانیه هم لمس هم نکنید. 

همچنین بخوانید: عمل بینی ارزان در تهران

خونریزی خفیف از عوارض بعد از عمل بینی:

خونریزی خفیف، تخلیه مخاط و خون قدیمی تا چند روز بعد از جراحی یا برداشتن پانسمان، یکی از عوارض عمل بینی عادی هست. پزشک شما ممکنه یه تکه گاز کوچیک که با چسب در جای خود نگه داشته شده، زیر بینی شما قرار بده تا ترشحات رو جذب کنه. 

پس اگه داشتید تو خونه استراحت میکردید و یهو با همچین موردی مواجه شدید، نترسید و خونسردی خودتون رو حفظ کنید. اگه خونریزی بیشتر از حدی که انتظارشو داشتید بود، می‌تونید فورا به کارشناسان تیم زیباکس زنگ بزنید و مشکلتون رو با اونا درمیون بذارید.

راه‌های کم شدن عوارض عمل بینی

دکتر بعد از جراحی به شما میگه مواردی رو برای کم شدن احتمال خونریزی ، تورم و عوارض عمل بینی رعایت کنید. این موارد باعث میشه عوارض جراحی بینی کاهش پیدا کنه. احتمالا دکترتون تا چند هفته بعد از عمل از شما درخواست می‌کنه که: 

  • از انجام فعالیت های سنگین مثل ایروبیک و دویدن خودداری کنید. 
  • زمانی که روی بینی‌تون بانداژ دارید، برای این که خیس نشه حمام نرید. 
  • هوا رو با فشار از بینی‌تون عبور ندید. 
  • بعد از عمل، برای فعالیت بهتر دستگاه گوارش از غذا های پر فیبر مثل میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. 
  • تا چند روز بهتره از خندیدن و لبخند زدن زیاد، دوری کنید. 
  • دندون هاتون رو آروم مسواک بزنید تا حرکت لب بالایی کمتر بشه. 
  • لباس‌هایی بپوشید که دکمه دار هستند یا از جلو باز و بسته میشن. لباس‌هایی مثل پیراهن یقه اسکی رو روی سر خودتون نکشید که به بینی‌تون برخورد نداشته باشه. 
  • دست کم تا چهار هفته بعد از جراحی، برای جلوگیری از فشار روی بینی، عینک رو روی بینی‌تون قرار ندید. 

عوارض جانبی عمل بینی

علاوه بر خطرهای احتمالی مربوط به عمل بینی، عوارض جانبی کوتاه مدتی هم وجود داره. از اون جایی که شرایط فیزیکی و نوع جراحی بینی هر کدوم از شما با اون یکی متفاوت هست، اثر های جانبی مختلفی در هر شخص به وجود میاد. 

اینجا در مورد این عوارض کوتاه مدت و راه‌های از بین بردن اون‌ها صحبت می‌کنیم: 

درد بعد از عمل بینی:

 واضح هست که بینی در مرکز صورت شما قرار داره و نسبت به بقیه اجزای صورت، تاثیر زیادی روی قشنگ دیده شدن‌تون داره. بخاطر همین، جراحی زیبایی بینی یکی از موثرترین روش‌های زیباتر شدن چهره شما هست.

با این حال چون غضروف و استخوان بینی در عمل بینی تا حد زیادی دستکاری می‌شه، وجود درد و ناراحتی بعد از عمل، طبیعی هست. 

ولی خوشبختانه دردی که درموردش حرف می‌زنیم معمولاً کم هست و شما می‌تونید با مصرف مسکن، سطح دردتون رو به حداقل برسونید.  درد بعد از عمل، از عوارض عمل بینی به حساب میاد. جراح بینی برای افراد با بینی استخوانی که به درد حساسیت بیشتری دارن، مسکن های قوی‌تر تجویز می‌کنه تا اذیت نشن. 

اگه درمورد عوارض بعد از عمل بینی، کنجکاو هستید، می‌تونید از تیم زیباکس به صورت تلفنی یا از طریق واتساپ، درموردش سوال بپرسید. 

گلو درد بعد از جراحی بینی:

ممکنه شما حدود دو روز بعد از عمل بینی دچار گلو درد بشید. علت این درد می‌تونه یک یا چندتا از موارد زیر باشه:

کم شدن مایعات بدن، تامپونی که روزهای اول داخل بینی شما قرار داده می‌شه، تنفس از طریق دهن، لوله‌ها‌یی که موقع عمل برای تنفس بهتر شما استفاده می‌شه.

البته قرار نیست این گلودرد که یکی از عوارض عمل بینی هست، خیلی شما رو اذیت کنه و ذهن‌تون رو به خودش مشغول کنه. 

وجود تامپون باعث میشه نتونید از راه بینی نفس بکشید و بخاطر تنفس از راه دهن، گلوتون خشک میشه. اما اگر بعد از عمل آب و مایعات زیاد مصرف کنید این مشکل هم به راحتی برطرف میشه. 

همچنین بخوانید: هزینه عمل بینی در شیراز

کبودی بعد از عمل:

شاید تو فضای مجازی عکس‌هایی ببینید که کل صورت شخص کبود شده، و حتی چشماش هم قرمز شده. این مورد برای همه اتفاق نمیفته پس لازم نیست ترس به دلتون راه بدید. 

کبودی صورت و بینی یکی از عوارض عمل بینی رایج هست. مقدار کبودی بعد از جراحی به حساسیت شما و نوع جراحی‌تون بستگی داره. این کبودی معمولاً در اطراف چشم‌ها به وجود میاد و بعد از حداکثر ۱۰ روز از بین میره. 

بین دو نوع بینی استخوانی و گوشتی، تورم و کبودی ها تو بینی استخوانی زودتر از بینی گوشتی بر طرف میشن.

کبودی جزو عوارض عمل بینی بصورت جدی‌ محسوب نمی‌شه. اما بهتره شما شرایط کلی و نحوه به وجود اومدن عوارض عمل بینی رو در نظر داشته باشید. در صورت روبرویی با هر علامت غیر طبیعی هم با پزشک تون درباره راه حل‌های ضروری مشورت کنید. 

عوارض داروی بیهوشی در عمل بینی:

داروهای بیهوشی که مخصوص آماده کردن شما برای انجام عمل بینی هست، ممکنه عوارض خودش رو داشته باشه. 

احساس تهوع و استفراغ، یکی از شایع ترین عوارض عمل بینی هست که معمولا بخاطر همون داروی بیهوشی هست. این احساس ناخوش‌آیند ممکن هست تا چند ساعت الی چند روز طول بکشه و ممکنه اصلا براتون اتفاق نیفته. 

بعضی وقت‌ها برای شل شدن عضلات، داروی خاصی تجویز می‌شه که امکان داره تا چند روز باعث گرفتگی عضلات شما بشه.

از اونجایی که بینی شما مورد جراحی قرار می‌گیره، باید تو طول عمل از دهن نفس بکشید. برای این کار، ممکن هست یه لوله توی گلوی شما قرار بدن که موقع بیهوشی‌تون همچنان از دهن نفس بکشید. وقتی این لوله رو درمیارن، امکان داره تا مدتی گلودرد خفیفی رو احساس کنید. 

قرینه نبودن دو طرف بینی یکی از عوارض عمل بینی:

این مورد معمولا بخاطر ورم بینی ایجاد می‌شه. 

اگه تا چند ماه اول بعد از عمل، احساس کردید بینی‌تون قرینه نیست یا کج شده، تا وقتی ورم بینی‌تون بخوابه صبر کنید. اگه هنوز هم این اشکال تو بینی‌تون بود، اون موقع به دکتر مراجعه کنید و از اون مشورت بخوایید. 

یکی از خدماتی که تیم زیباکس ارائه میده، مشاوره بعد از عمل هست و درصورت داشتن هر سوالی درخصوص عوارض عمل بینی، می‌تونید با کارشناسان با تجربه این تیم صحبت کنید. 

جای زخم بعد از جراحی بینی:

معمولا جای زخم تا چند ماه بعد از جراحی بینی باقی می‌مونه، اما بیشتر اطرافیان اون رو نمی‌بینن. این مورد به تکنیک عمل جراحی شما هم بستگی داره. 

جراح در عمل بینی به روش بسته، فقط برش‌های کوچیک داخل سوراخ بینی ایجاد میکنه. در نتیجه جای زخم کاملاً مخفی میشه. پس می‌توان گفت عوارض عمل بینی در این روش کمتر از روش باز هست. 

در جراحی باز بینی، که امروزه کمتر انجام میگیره، یک برش کوچیک روی پوست جداکننده دو سوراخ بینی هم ایجاد می‌شه. این برش معمولاً زود خوب میشه و فقط جای زخم خیلی کوچیکی رو به جا میذاره.

معمولا دیگران متوجه اون زخم هم نمیشن. نشونه‌ها و اثرهای جای زخم، چه در عمل باز و چه در عمل بسته، خیلی کم و تقریباً محو هستن و نمی‌خواد نگران ظاهر بینی‌تون باشید. 

از بین رفتن حس بویایی و چشایی بعد از عمل:

جالبه بدونید که این مورد هم یکی از عوارض عمل بینی هست اما نیازی نیست برای از بین رفتن حس بویایی و چشایی‌تون نگران باشید. از دست دادن اون‌ها یکی از عوارض موقتی و طبیعی هست که امکان داره باهاش مواجه بشید. 

شاید حدود چهار تا شش هفته بعد از جراحی و تا زمانی که بینی شما متورم هست دچار این مشکل باشید. البته همه با این مشکل به طور جدی مواجه نمی‌شن و همونطور که گفته شد بیشتر، به شرایط خودتون بستگی داره.

در واقع بخاطر تورم و برش روی بینی موقع عمل، حس بویایی و چشایی شما از بین میره. مولکول‌ها هم بخاطر تورم نمی‌تونن این حس رو به راحتی منتقل کنن.

اما بعد از گذشت چند روز بعد از عمل متوجه میشید که راه تنفس بینی  و حس بویایی شما از قبل هم بهتر شده. پس به پروسه بهبودتون ایمان داشته باشید و بذارید بینی‌تون، آروم آروم خوب بشه و عوارض عمل بینی رو پشت سر بذاره.

در شرایطی که حس بویایی شما بعد از گذشت زمان زیاد، همچنان از بین نره، اون موقع امکانش هست که سیستم عصبی موجود در بینی شما مشکل اساسی داشته باشه. در این شرایط احتمالش هست که نیاز به عمل ترمیمی بینی داشته باشید. پس بهتره که از همون اول، دکتر مناسبی رو برای عمل انتخاب کنید. 

 مجموعه زیباکس، جراحانی که با اونا قرارداد میبنده رو با حساسیت انتخاب می‌کنه و حواسش هست که تمام مراجعینش رضایت صد درصد از عملشون داشته باشن. 

احساس این مورد، درست مثل وقتی هست که بینی شما به خاطر سرما خوردگی دچار گرفتگی شده و نمی‌توانید طعم و بوی غذا رو حس کنید. 

این اختلال در حس بویایی و چشایی، یکی از عوارض عمل بینی هست که بعد از یک مدت کوتاه برطرف میشه.

اما بعد از گذشت چند روز بعد از عمل متوجه میشید که راه تنفس بینی  و حس بویایی شما از قبل هم بهتر شده. 

البته باید مواظب باشید که دکتر ماهری بیین شما رو عمل کنه. موارد زیادی بوده که جراح، موقع عمل اشتباه کرده و به سیستم بویایی و تنفسی شخص آسیب زده.

در این جور شرایط امکانش هست که نیاز به عمل ترمیمی بینی داشته باشید. پس بهتره که از همون اول، دکتر مناسبی رو برای عمل انتخاب کنید. 

همچنین بخوانید: جراح بینی گوشتی در شیراز

ورم بینی شایع ترین عوارض بعد از عمل بینی:

ایجاد ورم بعد از عمل، رایج هست و بعد از چند روز خیلی کمتر میشه. یه مقدار تورم یا تغییر رنگ پلک شما ممکنه دو تا سه هفته بعد از جراحی بینی پیش بیاد. از بین رفتن تورم بینی زمان بیشتری می‌بره. 

این نکته رو در نظر داشته باشید که بینی شما در طول زندگی هم تغییر می‌کنه، حتی اگر عمل بینی نداشته باشید. بخاطر همین، خیلی آسون نیست که دقیقا بگیم چه زمانی “نتیجه نهایی” خودتون رو به دست میارید. 

با این حال، بیشتر ورم‌ها در طول یک سال از بین میرن و شما بالاخره با دیدن بینی‌تون کلی کیف می‌کنید. اگه دکتر مناسبی عمل‌تون کنه، تنها پشیمونی که خواهید داشت اینه که چرا زودتر بینی خودتون رو عمل نکردید. 

کم کردن سدیم توی رژیم غذایی تون و مصرف مایعات مثل آب کرفس، به از بین رفتن سریع عوارض عمل بینی مثل تورم کمک می‌کنه. استفاده از مسکن‌ها و تزریق کورتون هم تاثیر زیادی برای کم شدن تورم و درد شما داره. 

عوارضی که اینجا نام بردیم خیلی جزئی هستن و زیاد اهمیتی ندارن. پیشرفت پزشکی و مراقبت های لازم هم باعث میشه این عوارض عمل بینی خیلی زود از بین برن. پس بهتره به توصیه‌های دکترتون تو این زمینه عمل کنید. 

فواید کورتون چیست؟

تزریق کورتون علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن درد و تورم میشه، فایده‌های دیگه‌ای هم داره. اما کورتون برای هر بینی نباید استفاده بشه و بیشتر مناسب بینی های گوشتی با پوست ضخیم هست. 

فواید کورتون برای کم کردن عوارض عمل بینی:

  • از بین رفتن درد و تورم بعد از عمل
  • از بین رفتن افتادگی بینی بخاطر تورم
  • باز شدن کامل راه تنفس بخاطر تورم داخلی
  • جمع شدن و کوچیک تر شدن نوک بینی گوشتی

ممکنه کورتون ایرانی نیاز به چند بار تزریق داشته باشه در صورتی که کورتون آلمانی با یک ‌بار استفاده تاثیر خوبی میذاره. 

لازم هست بعد از عمل بینی توی بیمارستان بمونیم؟

افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام میدن، همون روز بعد از جراحی می‌تونن بیمارستان رو به مقصد خونه ترک کنند. استثنائا، اگر حالت تهوع یا مشکل دیگه‌ای داشتید، ممکن هست یک شب در بیمارستان بمونید. 

حتی در اون صورت هم خیلی اذیت نمی‌شید و برای احتیاط بیشتر هست که یکم بیشتر صبر میکنن تا بالاخره بفرستن‌تون خونه. 

حواستون باشه برای حداقل یک هفته بعد از جراحی بینی، برای مرخصی از محل کار، مدرسه یا سایر تعهدات خودتون برنامه ریزی کنید. در هفته اول، هر روز بیشتر از روز قبل احساس بهتری خواهید داشت. یک هفته پس از جراحی، شما معمولاً احساس می‌کنید دوباره به حالت قبل عمل برگشتین و شرایط خوبی دارید. 

ولی نباید گول حال خوب‌تون رو بخورید و فکر کنید چون حالتون بهتر شده، دیگه نیاز به مراقبت ویژه ندارید و می‌تونید به زندگی روزمره خودتون برگردید. 

یک اشتباه کوچیک حتی در حد فشار دادن چند ثانیه‌ای بینی، می‌تونه تمام زحمات خودتون و جراح رو به باد بده. پس محافظت از بینی‌ و شرایط سلامتی‌تون رو تا وقتی دکتر بهتون نگفته، ترک نکنید تا مشکلی ایجاد نشه. 

شیوه انجام کارهای روزمره بعد از جراحی برای کاهش عوارض عمل بینی

برای این که عوارض عمل بینی رو به حداقل برسونید و به امن ترین شیوه ممکن دوره نقاهت خودتون رو پشت سر بذارید، باید یه سری نکات رو رعایت کنید. 

شاید در نگاه اول اینطور به نظر نرسه، ولی این مواردی که باید رعایت کنید یا ازشون دوری کنید، واقعا روی دوره بهبودی و حتی فرم بینی‌تون تاثیر می‌ذارن. حتی خیلی وقت‌ها شرایط‌تون یه جوری هست که چاره‌ای جز رعایت این موارد ندارید. 

یادتون نره که تمام این کارها بخاطر خودتون و حفظ سلامتی‌تون هست و بهتره که شرط احتیاط رو رعایت کنید.

استراحت بعد از عمل بینی برای کاهش عوارض عمل بینی

تا چند روز اول، باید 24 ساعته درحال استراحت باشید. موقع استراحت هم حواستون باشه که سرتون رو به کمک بالشت، بالاتر از سطح بدن‌تون قرار بدید که ورم و کبودی‌ها زودتر برطرف بشن. 

همونطور که بهش اشاره شد، بعد از جراحی مقداری تورم وجود داره. از بین رفتن این تورم ممکنه چند ماه طول بکشه، اما بیشتر مردم بعد از چند ماه دیگه متوجه اون نمی‌شن. افراد معمولاً بعد از یک هفته بیشتر فعالیت‌های قبلی خودشون انجام میدن و بعد از دو سه هفته همه فعالیت‌‌های لازم رو دوباره شروع می‌کنن. 

رابطه فعالیت ورزشی و عوارض عمل بینی

اگه عوارض عمل بینی شما بعد از چند هفته از بین رفت و احساس خوبی داشتید، امکانش هست که افکار وسوسه‌ انگیزی سراغتون بیان. شاید بخوایید اون همه استراحتی که تو چند هفته اول بعد از عمل داشتید رو جبران کنید و ورزش‌های هوازی و سنگین رو شروع کنید. 

شاید هم ورزشکار حرفه‌ای هستید و برای برگشت به روتین روزانه قبلی‌تون، روز شماری می‌کنید. متاسفانه باید بگیم که قرار هست بیشتر از اینا صبر کنید. به طور متوسط، بعد از حداقل شش هفته هست که بینی شما اونقدر خوب شده که بتونید ورزش خفن انجام بدید.

بعد از چهار هفته، اگه بهبودی طبیعی رو طی کنید، تازه اجازه دارید ورزش‌های ملایم انجام بدید. اما باید حواستون باشه که ورزش‌تون نباید پرش و تحرک زیاد داشته باشه مثل دویدن، طناب زدن و… . ورزش‌های آرومی که به بینی شما فشار وارد نمی‌کنن، مثل دوچرخه سواری، شنا، یوگا و ، مواردی هستن که می‌تونید انجام بدید.

حتی بعد از شش یا هفت هفته که تمام عوارض عمل بینی شما برطرف شد، باز هم احتیاط کردن و مراقبت‌های لازم رو فراموش نکنید. چون چند هفته بیشتر منتظر موندن، بهتر از این هست که یک عمر پشیمون باشید.

نفس کشیدن بعد از عمل بینی

همونطور که قبل تر اشاره شد، چند روز اول بعد از عمل، آتل و تامپون‌هایی توی بینی شما قرار داده میشه. این می‌تونه باعث بشه که تنفس برای شما مشکل‌تر از قبل باشه.

همچنین، ورم کردن بینی که یکی از عوارض عمل بینی هست هم، باعث تنگ‌تر شدن مجرای تنفسی میشه و این موضوع، تنفس از طریق بینی رو دشوار تر میکنه.

اگه یادتون باشه، یکی از عوارض عمل بینی، خونریزی و ایجاد لخته‌های خون تو بینی بود. از اونجایی که تا چند مدت، نباید بینی خودتون رو تمیز کنید و حتی فین کنید، ممکنه که لخته‌های خون و حتی مخاط، داخل بینی بمونن و باعث بشن موقع تنفس از طریق بینی، اذیت بشید.

البته می‌تونید با احتیاط، از محلول‌ یا اسپری‌هایی که مخصوص تمیز کردن بینی هستن استفاده کنید.

این مشکلات تنفسی، بعد از چند هفته از بین میرن و جای نگرانی نیست. تو این مدت، همونطور که گفته شد، می‌تونید از دهن نفس بکشید و برای این که دهن و گلوتون خشک نشه، مایعات زیادی مصرف کنید.

مشکلات تنفسی نگران کننده

اگه جراحی که بینی شما رو عمل می‌کنه، مهارت کافی نداشته باشه، امکانش هست که موقع عمل، مجرا و دریچه تنفسی رو بیشتر از حد لازم کوچیک کنه.

به طور معمول، بعد از یک هفته میتونید بالاخره با بینی نفس بکشید. بعد از اون، به مرور زمان، تنفس براتون راحت و راحت‌تر میشه و بعد از گذشت یکی دو ماه، به راحتی قبل از طریق بینی نفس می‌کشید. حتی امکانش هست که نفس کشیدن تو بینی جدید براتون راحت‌تر هم بشه!

اما اگه نفس کشید، بعد از این همه مدت همچنان براتون سخت بود، احتمالش هست که بینی‌تون یه مشکل جدی‌تر داشته باشه. و بهتر باشه که مشکل‌تون رو با یه متخصص درمیون بذارید.

اما نگران نباشید چون تیم زیباکس حواسش هست که جراح ماهر و قابل اعتمادی بینی شما رو عمل کنه. دکترهایی که تیم زیباکس به مراجعینش معرفی می‌کنه، بدون عوارض عمل بینی نگران کننده‌ای، بینی مناسب چهره شما رو براتون جراحی می‌کنن.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی برای کاهش عوارض عمل بینی

برای این که عوارض عمل بینی رو به سلامت پشت سر بذارید، باید از یه سری کارها دوری کنید و یه سری کارها رو حتما انجام بدید. مواردی که در ادامه می‌بینید، بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی هستن که بتونید سریع بهبود پیدا کنید.

  • تو 48 ساعت اول، از کمپرس یخ روی کبودی‌هاتون استفاده کنید. مراقب باشید که مستقیم روی بینی قرارش ندید.
  • تو 48 ساعت بعدی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

استراحت و فعالیت بعد عمل بینی

  • تو دوران بعد از عمل، خواب کافی یادتون نره.
  • سر خودتون رو با دو سه تا بالشت، بالاتر از سطح بدنتون نگه دارید.
  • به پهلو نخوابید و تا جایی که می‌تونید، مستقیم دراز بکشید. اینطوری از کج شدن بینی‌تون که تو این دوران خیلی حساسه، جلوگیری می‌کنید.
  • بعد از سه روز استراحت مطلق، می‌تونید روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشید که بدنتون خشک نشه.

محافظت از بینی

  • تا شش ماه، مواظب باشید خیلی در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید. در غیر این صورت، ممکنه بینی شما ملتهب بشه.
  • وقتی بیرون می‌رید از ضد آفتاب‌های قوی مثل SPF30 استفاده کنید.
  • تا حد امکان، سعی کنید بعد از عمل مخصوصا دو هفته اول، حرف زدن و خندیدن کمتری داشته باشید. نکته اصلی تکون نخوردن فرم بینی شما هست.
  • اگه عطسه داشتید، با دهن باز عطسه کنید و مواظب باشید به بینی‌تون فشاری وارد نشه.
  • برای این که از عطسه و سرفه زیادی جلوگیری کنید، می‌تونید تایم عمل خودتون رو جوری رزرو کنید که به حساسیت فصلی بر نخورید.
  • تا دو سه ماه، عینک روی بینی‌تون نذارید. اگه واقعا به عینک نیاز دارید و راه حل‌هایی مثل لنز، براتون امکان پذیر نیست، می‌تونید عینک رو به پیشونی‌تون بچسبونید.
  • بینی‌تون رو لمس نکنید و به هیچ عنوان بهش دست نزنید.

رابطه حمام و آب با عوارض جراحی بینی

  • تا سه هفته، نزدیک وان جکوزی نشید. موقع حمام کردن هم مراقب باشید آب اونقدر گرم نباشه که فضا رو بخار بگیره. هرچی محیط سردتر و خشک‌تر باشه، ورم و کبودی‌ها زودتر خوب می‍شن. 
  • موهاتون رو خودتون تنها نشورید. باید مواظب باشید که آتل بینی شما نباید تحت هیچ شرایطی خیس بشه. برای شست و شوی بدنتون، می‌تونید از دوش تلفنی یا کاسه آب استفاده کنید. برای شستن مو هم باید از یکی بخوایید با احتیاط بهتون کمک کنه یا کلش رو خودش براتون انجام بده.
  • تو اولین هفته بعد از عمل، صورت‌تون رو نشورید. خیس شدن آتل، می‌تونه باعث ایجاد مشکلات پوستی هم بشه.

رابطه خوردن و نوشیدن و عوارض بعد عمل بینی

گاهی ممکنه تا چند وقت بعد از عمل، اشتها نداشته باشید و غذای کافی نخورید.  شاید هم ترس از حالت تهوع و بالا اوردن، علت غذا نخوردن شما باشه. یا حتی شاید دلیل کم غذا شدن‌تون، حوصله‌ نداشتن برای غذا آماده کردن باشه.

اما باید یادتون باشه که بدن شما برای بهبود پیدا کردن، نیاز به انرژی و کالری کافی داره. مخصوصا تو هفته اول، باید حسابی حواس‌تون به خورد و خوراکتون باشه.  البته دیگه نباید توی غذا خوردن افراط کنید و از اون طرف سلامتی‌تون رو به خطر بندازید.

چه غذاهایی برای کاهش عوارض بعد از عمل بینی بخوریم؟

معمولا افراد بعد از گذشت یک هفته، می‌تونن تغذیه همیشگی خودشون رو ادامه بدن. ولی اگه برای اون یک هفته که نباید غذای سفت و جویدنی بخورید، دنیال ایده هستید، می‌تونید این موارد رو درست کنید و بخورید:

  • فرنی و شیر برنج 
  • سوپ میکس شده و غذاهای پوره‌ای 
  • انواع آب‌ میوه‌ها، آب هویج و آب کرفس که بر خلاف مزه بدش، خیلی توصیه می‌شه. 
  • شیر موز، ماست و موارد مشابه اونا 
  • سیب زمینی آب‌پز 

حواستون باشه که بهتر هست با قاشق کوچیک مثل قاشق مربا خوری غذا بخورید که دهنتون خیلی باز نشه و فرم بینی‌تون به هم نخوره، یا دردتون نگیره. 

همچنین حواستون باشه که دور غذاهای چرب، فرآوری شده و پرادویه رو هم تا یه مدت خط بکشید. قند هم یه مورد دیگه هست که بهتر هست مصرفش رو کم کنید، مثلا به جای آب‌ میوه های صنعتی و آماده، خودتون میوه و سبزیجات تازه رو آب بگیرید و مصرف کنید. 

اقداماتی که باعث افزایش عوارض عمل بینی میشود

  • تا 10 روز بعد از عمل، از فین کردن و بو کشیدن عمیق، خودداری کنید. 
  • تا دو هفته بعد از عمل، رانندگی براتون ممنوع هست.
  • اگه ذوق دارید که هرچه زودتر به دوستاتون زنگ بزنید یا پیام بدید و مرتب سرتون تو گوشی باشه، متاسفانه باید یکم صبر کنید. فعالیت های اجتماعی که شامل بیرون رفتن می‌شن، و حتی مکالمات تلفنی طولانی، تا یکی دو هفته اول بعد از عمل توصیه نمیشه. 

پانسمان بینی بعد از عمل

پانسمان بینی می‌تونه یکم ناراحت کننده باشه. اما پزشک شما احتمالاً چند آتل نرم در بینی‌تون قرار میده.  این آتل‌ها سوراخ هایی دارن تا تنفس از طریق اون‌ها حداقل برای چند روز امکان پذیر باشه. پزشک ‌ها در ویزیت یک هفته‌ای به راحتی این آتل‌ها رو برمی‌دارند. 

با چسب بینی عوارض عمل بینی را کم کنید

بعد از گذروندن چند هفته بعد از عمل، دیگه باید تو قراردادن پانسمان بینی مستقل بشید و از چسب بینی استفاده کنید. دکترتون خودش شیوه صحیح چسب بینی زدن رو به شما یاد می‌ده و با چند بار تمرین، بالاخره قلق کار دستتون میاد. 

درسته که این چسب‌ها، از دور شبیه چسب کاغذی به نظر میان، ولی خیلی با هم فرق دارن و به هیچ عنوان نباید از چسب کاغذی برای پانسمان بینی خودتون استفاده کنید. چسب بینی ضد حساسیت، طبی، و دارای مقاومت و چسبندگی بیشتری هست و توی مغازه‌های لوازم پزشکی، به راحتی پیدا می‌شه. 

تازه اگر از طرف تیم زیباکس به جراح معرفی بشید، چسب های بعد از عمل‌تون هم رایگان میشه. اون‌ها چسب هایی رو براتون تهیه می‌کنن و دیگه نیازی نیست هزینه‌ای برای چسب پرداخت کنید. 

برای اطلاع از هزینه‌های جراحی بینی در شیراز  با کارشناسان زیباکس در ارتباط باشید:

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس