عمل بینی فانتزی عروسکی مناسب چه کسانی است؟ شناخت سبک + عکس قبل و بعد

08/03/1403

عمل بینی فانتزی عروسکی

احتمالا بارها برایتان پیش آمده که جلوی آینه بایستید و نوک بینی‌تان را بالا برده و از زوایای مختلف چهره‌ خود را نگاه کنید. همان طور که می دانید سربالا بودن نوک بینی یکی از بارزترین ویژگی‌های سبک فانتزی است. 

اما این بینی سربالا، اگر با مهارت کافی عمل نشده باشد، نه تنها چهره شما را زیباتر نمی کند، بلکه می تواند تاثیر منفی در زیبایی شما بگذارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنگام عمل تاکید دارید فرم بینی‌تان عروسکی باشد، اما نگران این هستید که حالت خوکی پیدا کند، این مقاله برای شما نوشته شده است. 

در این مقاله به‌طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم که بینی فانتزی چه ویژگی‌هایی دارد و چه تفاوت‌هایی با بینی خوکی دارد. بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید تشخیص دهید که این سبک جراحی مناسب چهره شماست یا خیر؟!

همچنین باید تاکید کنیم با توجه به حساسیت های این سبک جراحی از جمله احتمال ایجاد مشکل در تنفس، برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان باید به پزشکی مراجعه کنید که تخصص و مهارت کافی را داشته باشد. و تناسب و اصول زیبایی شناسی را رعایت کند. یک راه میانبر برای وصل شدن به بهترین جراحان بینی فانتزی، کلیک روی دکمه زیر است.  

به چه سبکی عمل بینی فانتزی گفته می شود؟

نمونه عمل بینی فانتزی با مشاوره مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی فانتزی با مشاوره مجموعه زیباکس

بینی فانتزی به بینی‌هایی گفته می‌شود که کوچک بوده و از نمای نیمرخ دارای قوس و انحنای شدیدی باشند. عمل بینی فانتزی درواقع با درنظر گرفتن ویژگی‌های صورت و فرم بینی انجام می‌شود. و ظاهر نهایی آن یک بینی ظریف با پل کوتاه و نوک سربالا است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بینی فانتزی در ادامه ذکر شده است:

  • سایز بینی بسیار کوچک است.
  • نوک بینی نسبتا سربالاست.
  • زاویه بینی نوک بینی و لب بالایی 105 درجه است.
  • بینی در نمای نیم رخ داری قوس و انحنای زیادی است.
  • تیغه بینی بسیار نازک است.
  • سوراخ های بینی بسیار کوچک هستند. 

بینی فانتزی یا عروسکی چه فرقی با بینی خوکی دارد؟

نمونه جراحی بینی فانتزی با مشاوره مجموعه زیباکس
نمونه جراحی بینی فانتزی با مشاوره مجموعه زیباکس

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم بیشتر افرادی که قصد عمل بینی به سبک فانتزی را دارند نگران خوکی شدن بینی خود هستند. اگر شما هم همین نگرانی را دارید، لازم است بدانید که اگر جراح مناسبی را انتخاب نکرده باشید، به احتمال زیاد بینی شما بدفرم شده و یا شکل خوکی پیدا می‌کند و حتی ممکن است به مشکلات تنفسی دچار شوید.

به طور کلی بینی فانتزی باید با سایر اجزای صورت تناسب داشته باشد و ظاهری عروسکی به چهره بدهد؛ اما چنانچه جراح شما مهارت و تجربه کافی را نداشته باشد، ممکن است بافت‌های غضروفی را بیش از اندازه برداشته و باعث کوتاه شدن پل بینی و افزایش زاویه بین نوک بینی و لب بالایی شود. در این موارد نوک بینی به شدت بالا رفته و سربالا می شود و ظاهری اصطلاحا خوکی به بینی می دهد.

تفاوت عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

درمورد تفاوت‌های جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی باید گفت بینی فانتزی دارای ظاهری کوچکتر، نوک سربالاتر و قوس بیشتر نسبت به بینی نیمه فانتزی است. زاویه بین لب بالایی و نوک بینی در بینی‌های فانتزی 100 تا 105 درجه است. در حالی که این زاویه در بینی‌های نیمه فانتزی حدود 95 تا 100 درجه است. از طرفی بینی‌های نیمه فانتزی قوس کمتری داشته و ظاهری متعادل تر و طبیعی تری به چهره می‌بخشند.

بنابراین می‌توان گفت بینی نیمه فانتزی برای افرادی مناسب است که به دنبال ظاهری طبیعی تر هستند و نمی‌خواهند بینی‌شان بیش از اندازه کوچک یا سربالا به نظر برسد. اما بینی‌ فانتزی مناسب کسانی است که به دنبال تغییرات شدید هستند. 

چه کسانی می توانند بینی خود را عروسکی عمل کنند؟

عمل بینی فانتزی با مشاوره زیباکس
عمل بینی فانتزی با مشاوره زیباکس

زیباجویان بسیاری تمایل دارند که بینی خود را به سبک عروسکی یا فانتزی عمل کنند، اما نکته مهم این است که آیا این سبک جراحی برای همه افراد مناسب است؟ درواقع هر فرد قبل از عمل بینی و انتخاب سبک جراحی باید بداند که فرم بینی انتخابی او به صورتش می‌آید یا نه؟ اجازه بدهید در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح دهیم:

دماغ عروسکی به هر چهره ای نمی آید!

درمورد بینی عروسکی نمی‌توان گفت این سبک برای افراد خاصی در نظر گرفته شده، اما باید بگوییم بیشتر مناسب افرادی با صورت‌های ظریف و کوچک است و برای هر چهره‌ای مناسب نیست. افرادی که صورت بزرگی دارند و اجزای چهره‌ آن‌ها درشت است، بهتر است سبک فانتزی را از گزینه‌های خود حذف کنند.

ویژگی های بینی که اجازه می دهد به سبک فانتزی و سربالا عمل کنید!

همانطور که پیش از این گفتیم، همه بینی‌ها مناسب عمل به سبک فانتزی و عروسکی نیستند. باید بگوییم بینی مناسب برای سبک عمل فانتزی باید دارای ساختار استخوانی و غضروفی مستحکم و پوست نازک باشد. تا جراح بتواند تغییرات مورد نیاز را به راحتی روی بینی اعمال کند. در واقع بینی های استخوانی مناسب ترین فرم برای سبک عروسکی هستند و زیباجویان با بینی گوشتی کاندیدای مناسبی برای عمل بینی فانتزی نمی باشند.

عمل بینی فانتزی استخوانی یا گوشتی، کدام بهتر است؟

باتوجه‌ به ویژگی‌هایی که برای بینی های مناسب عمل فانتزی ذکر شد، می‌توانیم بگوییم زیباجویانی که بینی استخوانی و صورت ظریف و کوچکی دارند بهترین گزینه‌ها برای عمل بینی به سبک فانتزی هستند. 

افراد دارای بینی‌های گوشتی به دلیل ساختار غضروفی ضعیف و پوست ضخیم گزینه‌های چندان مناسبی برای این سبک جراحی نیستند. اما اگر جراح شما تجربه و مهارت کافی را داشته باشد و تشخیص دهد که بینی شما قابلیت تبدیل به بینی عروسکی را دارد، می‌توانید این نوع جراحی را انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید سبک فانتزی مناسب شماست و به چهره شما می آید یا خیر، کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و به صورت تخصصی از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. 

دماغ عروسکی و مشکلات تنفسی، شایعه یا واقعیت؟

نمونه جراحی بینی فانتزی با مشاوره کارشناسان زیباکس
نمونه جراحی بینی فانتزی با مشاوره کارشناسان زیباکس

بعضی افراد هنگام عمل بینی اصرار دارند که اندازه دماغشان بیش از حد کوچک شود. در چنین شرایطی اگر جراح مهارت کافی را نداشته باشد و زیباجو را از عواقب و عوارض کوچکی بیش از حد بینی آگاه نکند، ممکن است فرد بعد از عمل با مشکلات تنفسی روبه‌رو شود. 

به هر حال اولین کارکرد بینی تنفس است و شما پیش از هر چیز باید به سلامت تنفسی‌تان توجه کنید. کوچک کردن بیش از حد بینی قطعا به ساختار تنفسی آسیب می‌رساند و می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد. بنابراین مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات تنفسی، انتخاب جراح مناسب است.

بینی فانتزی مردانه یا زنانه؟

مدل بینی فانتزی سربالا معمولا برای آقایان پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه باتوجه به فرم چهره آقایان و به لحاظ زیبایی شناسی سبک جراحی فانتزی متناسب چهره‌های مردانه نیست. حتی در بین خانم‌ها هم این سبک جراحی بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که صورت‌های کوچک و ظریف داشته باشند.

از طرفی خود آقایان هم معمولا تاکید دارند فرم بینی‌شان طبیعی به نظر برسد و ویژگی‌های مردانه چهره‌ آنها حفظ شود.

دکتر مناسب عمل بینی عروسکی

جراحی بینی فانتزی با مشاوره زیباکس
جراحی بینی فانتزی با مشاوره زیباکس

عمل بینی فانتزی به دلیل حساسیت و ظرافت بالایی که دارد از آن دسته عمل‌هایی است که نیازمند مهارت و تجربه بالای جراح است. از طرفی به دلیل اینکه در این سبک، بینی به میزان زیادی کوچک می‌شود، احتمال بروز عوارض و مشکلات تنفسی کمی بیشتر است. بنابراین جراح مناسب عمل دماغ فانتزی باید دقت بالایی داشته باشد و سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد. به‌طورکلی باید گفت دکتر مناسب عمل بینی عروسکی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • تخصص، دقت و مهارت بالا
  • تجربه کافی
  • بررسی دقیق وضعیت سلامت بیمار
  • نگاه هنری
 

با این حال انتخاب جراح مناسب کار آسانی نیست. 

یکی از موثرترین راه‌های آشنایی با بهترین جراحان، تحقیق و پرس و جو از افراد آگاه است. جستجو و بررسی صفحات جراحان زیبایی بینی و بهترین جراحان بینی کمک بسیاری به شما می کند تا با جراحان ماهری که مناسب فرم بینی شما هستند آشنا شوید. در صفحه بهترین جراحان (جستجو هوشمند جراح بینی) پس از پاسخ به سوالاتی در خصوص سن، فرم بینی دلخواه، اولویت‌های شما در عمل بینی و… مناسب ترین پزشکان با توجه به شرایطتان، به شما پیشنهاد می شوند.

اما به‌صورت کلی توصیه ما به شما این است که از افراد کارشناس و متخصص در این حوزه مشورت بگیرید تا مناسب‌ترین جراح را متناسب با فرم بینی، خواسته و هزینه مد نظرتان به شما معرفی کنند. برای دریافت مشاوره تخصصی کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینه عمل بینی فانتزی عروسکی

در خصوص مخارج عمل بینی باید بگوییم مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در هزینه عمل بینی دستمزد جراح است. بر این اساس نمی‌توان میزان ثابتی برای هزینه عمل بینی فانتزی و عروسکی در نظر گرفت. تنها می‌توانیم تخمین بزنیم هزینه جراحی بینی فانتزی به طور متوسط از 35 میلیون تومان شروع می‌شود. این هزینه بسته به عواملی مانند هزینه بیمارستان، آزمایشات قبل از عمل، دارو، درجه سختی عمل و… متغیر خواهد بود.

عکس بینی فانتزی عروسکی، گالری تحقق رویا با زیباکس

بعد از اینکه اطلاعات کامل و کافی را در خصوص عمل بینی به سبک فانتزی و بهترین جراحان این سبک به دست آورید، مشاهده تصاویر قبل و بعد از عمل می‌تواند برای شما کمک کننده باشد و تصویر واضح و دقیقی از نتیجه عمل به شما بدهد. به همین دلیل در این بخش تعدادی از تصاویر قبل و بعد از عمل بینی فانتزی را برای شما قرار داده‌ایم.

از زبان کسانی که مدل بینی فانتزی سربالا عمل کرده اند:

یکی از موارد مهمی که می‌تواند خیال شما را راحت کند که در عمل بینی فانتزی به نتیجه دلخواه خود می رسید، اطلاع از نظر کسانی است که قبلا به این شیوه عمل کرده اند. در ادامه نظرات تعدادی از زیباجویانی که سبک عروسکی را برای عمل انتخاب کرده اند برای شما قرار داده ایم:

سبک عمل بینی دلخواه خود را پیدا نکرده اید؟

اگر با توجه به اطلاعاتی که درمورد بینی فانتزی به دست آوردید فکر می‌کنید این سبک مناسب فرم بینی و چهره شما نیست، یا اصلا این سبک را دوست نداشتید بهتر است با دیگر سبک‌های جراحی بینی آشنا شوید. برای دریافت اطلاعات کامل درمورد سبک‌های جراحی بینی پیشنهاد می‌کنیم مقالات مربوط به بینی طبیعی و بینی نیمه فانتزی را مطالعه کنید.  

همچنین در جدول زیر ویژگی ها و تفاوت های سبک های مختلف عمل بینی را برای شما آورده ایم. 

شرایط و ویژگی های کلی

عمل بینی فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی طبیعی

میزان تغییرات

بسیار زیاد

معمولی

اندک

قوس بینی

بسیار زیاد

متوسط و متناسب

بدون قوس یا قوسی جزئی

زاویه نوک بینی با لب

105 تا 120 درجه

95 تا 105 درجه

90 تا95 درجه

میزان کوچکی بینی

بسیار کوچک

کمی کوچک تر از چهره

اندازه نرمال و اصلاح بزرگی بینی

حدود هزینه

45

40

38

بینی گوشتی یا استخوانی

مناسب برای بینی های استخوانی

استخوانی و نیمه گوشتی

مناسب برای انواع بینی

میزان محبوبیت

معمولی

زیاد

بسیار زیاد

مرجع کامل عمل بینی فانتزی

در این مقاله تمام اطلاعات لازم درمورد بینی فانتزی و این سبک جراحی را در اختیار شما قرار دادیم. توضیح دادیم که این سبک جراحی، برای چه کسانی مناسب است و تعدادی از تصاویر قبل و بعد جراحی فانتزی را مشاهده کردیم. با توجه به این اطلاعات می‌توانید با اطمینان و آگاهی بیشتری برای عمل تصمیم بگیرید. 

شما همچنین می توانید از طریق دکمه زیر با کارشناسان زیباکس مشورت کنید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند و بهترین جراحان سبک فانتزی را به شما معرفی کنند. ضمنا پیشنهاد می کنیم سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید 

سوالات متداول

چه افرادی برای عمل بینی فانتزی مناسب ترند؟

افراد با بینی های استخوانی و صورت ظریف و کوچک بهترین کاندید برای عمل بینی فانتزی هستند.

انجام این سبک جراحی برای همه امکان پذیر است، اما بینی فانتزی و کوچک مناسب چهره‌های مردانه نیست.

هزینه عمل بینی فانتزی از 35 میلیون تومان شروع می  شود.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس