راهنمای تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس {قبل و بعد از عمل بینی}

12/04/1403

تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که اگر ژل و بوتاکس به بینی‌تان تزریق کرده باشید دیگر امکان جراحی برایتان وجود ندارد. اما باید بگوییم که این یک تصور اشتباه است! درواقع شما می‌توانید قبل و بعد از عمل بینی تزریق ژل و بوتاکس به بینی‌ را انجام دهید، اما به شرطی که زمانبندی درست آن را رعایت کنید.

این به این معناست که شما باید یک فاصله زمانی معین بین عمل بینی و تزریق فیلر و بوتاکس به بینی را رعایت کنید. حال سوال این است که این فاصله زمانی چقدر باید باشد؟ این مقاله دقیقا به همین منظور نوشته شده است. اگر شما هم تزریق ژل و بوتاکس داشته اید و حالا قصد جراحی بینی دارید و یا بعد از عمل تمایل به تزریق فیلر یا بوتاکس دارید این مقاله را تا انتها بخوانید تا به جواب سوالتان برسید.

در پایان می‌توانید برای انتخاب بهترین جراحان بینی و تزریق بوتاکس و دریافت نوبت فوری و وی آی پی روی دکمه زیر کلیک کنید.

تزریق بوتاکس قبل و بعد از عمل بینی

تزریق بوتاکس قبل و بعد از عمل بینی
تزریق بوتاکس قبل و بعد از عمل بینی

بوتاکس یک عمل زیبایی کم تهاجم است که برای رفع ایرادات جزئی از قبیل چین و چروک و خطوط استفاده می‌شود. برای این کار پزشک مقدار مشخصی از سم بوتولینوم را به ماهیچه مدنظر تزریق می‌کند که این کار باعث شل‌شدن عضله می شود. در نتیجه پوست روی آن صاف شده و چین و چروک کاهش پیدا می کند.

تزریق بوتاکس همچنین به منظور اصلاح ایرادات بینی انجام می شود و بسته به شرایط زیباجو ممکن است قبل یا بعد از عمل صورت بگیرد. با این وجود باید در نظر داشته باشید که اگر قبل از عمل بینی تزریق بوتاکس انجام داده‌اید باید حداقل یک ماه از آن گذشته باشد. بعد از عمل هم باید تا زمانی که فرم نهایی بینی تثبیت و بهبودی کامل حاصل شده باشد صبر کنید. به طور متوسط بهتر است بین سه تا شش ماه بعد از عمل برای تزریق بوتاکس به بینی اقدام کنید.

چرا باید قبل و بعد از عمل بینی برای تزریق ژل و بوتاکس مراعات کرد؟

چرا باید قبل و بعد از عمل بینی برای تزریق ژل و بوتاکس به بینی مراعات کرد؟
چرا باید قبل و بعد از عمل بینی برای تزریق ژل و بوتاکس به بینی مراعات کرد؟

از آنجایی که عمل بینی یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است باید دقت کنید که مراقبت‌های لازم را به درستی رعایت کنید تا در نهایت به نتیجه دلخواهتان برسید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که تزریق ژل و بوتاکس باید در شرایط کاملا بهداشتی و توسط متخصص انجام شود تا از عواقب و عوارض احتمالی جلوگیری شود.

از طرفی باید بین زمان تزریق و عمل بینی فاصله باشد. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، بهتر است حداقل یک ماه قبل از عمل تزریق ژل و بوتاکس انجام داده باشید که بینی شما به فرم ثابتی رسیده باشد و از طرفی اثرات بی‌حسی بوتاکس هم به طور کامل از بین رفته باشد. 

اگر این فاصله زمانی رعایت نشده باشد ممکن است جراح نتواند تغییرات را به درستی اعمال کند؛ چراکه تزریق فیلر و بوتاکس روی فرم بینی هم تاثیر می‌گذارند. بنابراین شما باید این فرصت را به بینی‌تان بدهید که به فرم اولیه خود برگردد.

اگر بعد از عمل بینی در شیراز احساس کردید بینی‌تان به تزریق فیلر یا بوتاکس نیاز دارد، بهتر است عجله نکنید. حداقل سه تا شش ماه صبر کنید تا فرم بینی‌تان تثبیت شود و به بهبودی کامل برسید، بعد با تشخیص پزشک برای تزریق اقدام کنید. اگر قبل از بهبودی کامل بینی برای تزریق ژل و فیلر اقدام کنید احتمال اینکه بعد از تزریق فرم بینی شما به کلی به هم بخورد هم بالا می‌رود.

تزریق ژل و فیلر بعد از عمل بینی با فاصله زمانی کم ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی
  • تورم
  • درد
  • سردرد
  • تهوع
  • مشکل در تنفس
  • افتادگی پلک
  • مشکل در تنفس
  • واکنش‌های آلرژیک
  • قرمزی و التهاب

بوتاکس بینی

بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

بوتاکس بینی یک روش موثر اما موقتی برای رفع ایرادات جزئی بینی مانند افتادگی نوک بینی و کوچک کردن سوراخ‌های بینی است. این ماده با از کار انداختن یا به اصطلاح فلج کردن عضلات نوک بینی باعث بالاتر رفتن نوک بینی می‌شود. همانطور که گفتیم اگر فاصله زمانی بین بوتاکس و عمل بینی رعایت نشده باشد ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای شما به بار بیاورد، اما اگر با رعایت فاصله زمانی انجام شود می‌تواند مفید هم واقع شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای تزریق بوتاکس بینی را بررسی می‌کنیم:

  • بالا بردن نوک بینی
  • کوچک‌تر کردن سوراخ‌های بینی
  • کاهش درد بعد از عمل بینی (این کار با تزریق بوتاکس در عضلات اطراف بینی انجام می‌شود)

مجددا تاکید می کنیم این روش موقتی بوده و برای اصلاحات دائمی و موثر، بهترین کار عمل بینی است. برای آشنایی کامل با تزریق بوتاکس به بینی و نحوه عمل و تاثیرات و عوارض آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله بوتاکس بینی را مطالعه کنید.

تزریق فیلر قبل و بعد از عمل بینی

فیلر بینی هم یکی دیگر از روش‌های اصلاح ایرادات جزئی بینی است که نیازی به جراحی ندارد. این روش موقتی بوده و بعد از 12 تا 18 ماه اثر آن از بین می‌رود. برخلاف تصور، تزریق فیلر مانع عمل بینی نخواهد بود. در ادامه زمانبندی تزریق ژل و فیلر قبل و بعد از عمل بینی را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

تزریق ژل لب قبل و بعد از عمل بینی

تزریق ژل لب قبل و بعد از عمل
تزریق ژل لب قبل و بعد از عمل

اگر می‌خواهید بدانید چند وقت بعد از عمل می‌توان ژل لب زد؟ باید گفت بهترین زمانبندی برای تزریق ژل لب دو ماه قبل و دو ماه بعد از عمل بینی است. اگر این زمانبندی رعایت نشود به خصوص بعد از عمل ممکن است جذب ژل به طور کامل صورت نگیرد و فرم لب شما یکنواخت نشود.

تزریق ژل چانه قبل و بعد از عمل بینی

تزریق ژل چانه بعد از عمل بینی
تزریق ژل چانه بعد از عمل بینی

تزریق ژل چانه هم باید حداقل دو ماه قبل و بعد از عمل بینی انجام شود. در این صورت جذب به طور کامل صورت گرفته و نتیجه نهایی بهتر مشخص می‌شود. البته پیشنهاد می کنیم تزریق ژل به چانه و لب را بعد از عمل بینی انجام دهید تا تناسب بین اجزای چهره شما برقرار شود.

فیلر بینی قبل و بعد از عمل بینی

فیلر بینی
فیلر بینی

باتوجه به مواردی که تاکنون شرح دادیم، اگر شما به بینی خود فیلر تزریق کرده باشید بعد از گذشت حدودا چهار ماه می‌توانید برای عمل بینی اقدام کنید.

بعد از عمل هم توصیه می‌کنیم تا زمان بهبودی کامل و از بین رفتن ورم و کبودی‌ها صبر کنید و بعد درصورت نیاز و با صلاحدید پزشک برای تزریق فیلر اقدام کنید. این مدت از چند هفته تا چند ماه برای افراد مختلف متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل در این مورد مقاله فیلر بینی را مطالعه کنید.

موارد منع تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل بینی

موارد منع تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل بینی
موارد منع تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل بینی

هیچ منعی برای تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل وجود ندارد. شما درصورت احساس نیاز می‌توانید بعد از عمل بینی هم تزریق ژل و بوتاکس را انجام دهید، اما باید زمانبندی را به‌صورت درست رعایت کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که حتما این تزریق‌ها را نزد پزشک متخصص انجام دهید و با جراح بینی‌تان مشورت کنید. درصورت رعایت این موارد هیچ منعی برای تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل بینی وجود ندارد.

خلاصه ای از تزریق فیلر و بوتاکس قبل و بعد از عمل بینی

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به تزریق ژل و بوتاکس را شرح داده و زمانبندی مناسب تزریق قبل و بعد از عمل را بررسی کنیم. در پایان این نکته را هم اضافه کنیم که هیچ یک از این موارد نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای عمل بینی باشند، اما می‌توانند برخی ایرادات باقی مانده بعد از عمل را برطرف کرده و درواقع در مواردی جایگزین عمل ترمیمی باشند.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات کامل‌تر با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. چنانچه قصد عمل بینی دارید روی دکمه زیر کلیک کنید و بعد از دریافت مشاوره تخصصی، جراح خود را انتخاب کرده و نوبت وی آی پی و فوری دریافت کنید.

سوالات متداول

1. بوتاکس پیشانی چند وقت بعد از عمل بینی ممکن است؟

برای بوتاکس پیشانی بعد از عمل بینی باید حداقل دو ماه صبر کنید.

تزریق فیلر باید حداقل یک ماه قبل از عمل بینی انجام شده باشد، در غیر این صورت باید عمل خود را به تعویق بیندازید.

خیر، درصورتی که زمانبندی رعایت شده باشد هیچ خطری ندارد.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس