بوتاکس بینی: هر کدام از نقاط تزریق بوتاکس برای چیست؟ | تاثیرات و عوارض

31/04/1403

بوتاکس بینی تو تاثیرات و عوارض آن

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که به دنبال راه‌های جایگزین عمل بینی گشته باشید. هزینه‌های عمل از یک طرف و ترس از جراحی از طرف دیگر ممکن است شما را از عمل بینی منصرف کرده و به سمت راه‌های جایگزین هدایت کرده باشد. اما یادتان باشد روش‌های جایگزین اگر با دقت انتخاب نشوند خطرات جبران نشدنی بیشتری نسبت به جراحی خواهند داشت.

ما در این مقاله روش تزریق بوتاکس را که به عنوان یکی از جایگزین‌های عمل بینی معرفی می‌شود، به طور کامل بررسی کرده‌ایم و فواید و عوارض آن را شرح داده‌ایم. پس از مطالعه این مقاله می توانید تصمیم بگیرید بوتاکس می‌تواند جایگزین مناسبی برای عمل بینی باشد یا خیر! پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

شما همچنین می توانید با ارسال عکس خود برای کارشناسان زیباکس، برای تزریق بوتاکس بینی از آنها مشاوره تخصصی بگیرید. برای شروع روی دکمه زیر کلیک کنید.

بوتاکس بینی چیست؟

بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

بوتاکس بینی، روشی برای رفع ایرادات جزئی بینی و کمک به بالا بردن و لیفت نوک بینی است. در این روش، متخصص با استفاده از یک سرنگ نازک، بوتاکس را به عضلات مشخصی تزریق کرده و به این صورت به فرم گرفتن بهتر بینی کمک می‌کند.

بوتاکس در حقیقت نوعی مادۀ سمی و حاصل فعالیت باکتری‌ای به نام کلستیریدیوم بوتولینوم است. تزریق این ماده در مقدار مشخص، در صنعت پزشکی و دارویی کارایی دارد. شاید سمی بودن مادۀ اصلی بوتاکس و ماهیت آن، برای شما سوال ایجاد کند و یا شما را بترساند، اما باید بدانید که استفاده از مقدار کم و استاندارد این ماده، هیچ گونه خطر و آسیبی ندارد. برعکس، اندازۀ مشخص این ماده، درمانی است.

تزریق ماده بوتولینوم به قسمت های مختلف بینی، به طور موقت، سیگنال های عصبی عضلۀ آن قسمت را ضعیف و آن عضله را  فلج، یا کم کار می‌کند. با ثابت ماندن عضله، چین و چروک رفع  و افتادگی نوک بینی برطرف می‌شود.

برای مثال، برای اندکی باریک تر نشان دادن بینی های پهن و بالا بردن نوک بینی، ماده بوتولونیوم، عضلات دو سمت بینی را منقبض و کم کار می‌کند تا در این حالت نوک بینی و پره های آن جمع تر به نظر برسند.

تکنیک تزریق بوتاکس، به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود و سپس، اندکی احتیاط به مدت چند روز کافی است تا دورۀ نقاهت آن را پشت سر بگذارید.

نقاط تزریق بوتاکس بینی

نقاط تزریق بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
نقاط تزریق بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

بوتاکس بینی، به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و بسته به هدف تزریق در نقاط مختلفی تزریق می شود. این که بینی شما چه ایرادی دارد و به دنبال چه تغییری در آن هستید، روش و میزان تزریق بوتاکس را مشخص می‌کند.

روش تزریق بوتاکس در بینی های گوشتی و استخوانی فرق دارد و با توجه به میزان تزریق بوتاکس، ماندگاری آن هم متفاوت است. در ادامه چهار نقطه اصلی تزریق بوتاکس را برای شما توضیح می دهیم.

 

1- بوتاکس نوک بینی

بوتاکس نوک بینی
بوتاکس نوک بینی

در این روش بوتاکس به عضلاتی تزریق می‌شود که باعث افتادگی نوک بینی شده اند. تزریق بوتاکس، سیگنال های عصبی نوک بینی را که دستور انقباض ماهیچه ها را می‌دهند از کار می‌اندازد. در نتیجه، عضلات مربوط به نوک و سوراخ‌ های بینی شل و کم تحرک می‌شوند.

همچنین تزریق بوتاکس به قسمت جلویی سپتوم، عضلاتی که باعث می‌شوند نوک بینی به سمت پایین کشیده شود را غیر فعال می‌کند و از این طریق نوک بینی کمی به سمت بالا لیفت می شود. سپتوم تیغۀ میانی نوک بینی است که حفرۀ بینی را به دو قسمت تقسیم می‌کند.

به این ترتیب، با کمک شل شدن سپتوم و عضلات مربوط به قسمت سوراخ ها و نوک بینی، دماغ  جمع تر نشان داده می‌شود و نوک آن به سمت بالا می‌رود.

2- بوتاکس زیر بینی

بوتاکس زیر بینی
بوتاکس زیر بینی

بوتاکس زیر بینی، در جمع شدن سوراخ های بینی و بالا رفتن نوک بینی موثر است. در این روش تزریق، بوتاکس عضلاتی را کم تحرک می‌کند که قسمت پایینی بینی را نگه داشته اند. با شل شدن این عضلات، سوراخ‌های بینی از روبه رو مشخص نمی شوند.

علاوه بر این، بخش پایینی سپتوم بینی که به سمت لب کشیده شده است، کمی بالا تر می‌رود و فرم بینی کمی تغییر می کند و زیباتر می‌شود. البته فراموش نکنید که این توضیحات برای درک بهتر شما از موضوع هستند. برای تشخیص بهترین روش تزریق بوتاکس حتما با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

3- بوتاکس پره های بینی

بوتاکس پره های بینی
بوتاکس پره های بینی

گشاد بودن پره های بینی، مشکل دیگری است که تزریق بوتاکس به رفع آن کمک می‌کند. در برخی از افراد، پره های بینی، مخصوصا در هنگام صحبت کردن حرکت می‌کند و سوراخ های بینی گشاد می‌شوند. عضله ای که باعث چنین اتفاقی می‌شود، عضله نازالیس نام دارد.

انقباض این عضله پره های بینی را گشاد و باز می‌کند. تزریق بوتاکس به قسمت پایینی و خارجی این عضله، مانع حرکت آن می‌شود و در نتیجه پره های بینی، ثابت و جمع باقی می‌مانند.

اگر پره های بینی شما هم گشاد است و در حین صحبت حرکت می‌کند، عکس خود را برای کارشناسان زیباکس ارسال کنید تا به شما بگویند که مشکل بینی شما، با بوتاکس قابل حل است یا جراحی بینی.

 

4- رفع خطوط زیر چشم یا بانی لاین (Bunny line) با تزریق بوتاکس

بوتاکس بانی لاین بینی
بوتاکس بانی لاین بینی

اگر به طور همزمان چشمان خود را جمع و تنگ کنید و بینیتان را به کمک عضلات لپ و گونه بالا ببرید، کمی پایین تر از چشم و در دو سمت بینی، به صورت دو خط افقی، چروک ایجاد می‌شود. به این چروک ها، بانی لاین یا خط چروک بینی در زیر چشم گفته می‌شود. بیشتر افراد در هنگام خندیدن، این دو خط چروک خرگوشی را در دو سمت بینی خود می بینند.

برای رفع این چروک یا کمک به محوتر شدن آنها، پزشک در دو سمت بینی و در عضلۀ مربوطه، بوتاکس تزریق می‌کند. همچنین تزریق سومی نیز در میانۀ بینی و بین دو خط چروک خرگوشی انجام می‌شود تا عضلات آن قسمت، به طور کامل ضعیف و بی حرکت شوند. پس از انجام بوتاکس و در هنگام خندیدن، این خطوط بسیار کم و محو می‌شوند.

آیا با تزریق بوتاکس، بینی کوچک می شود؟

بله. بوتاکس کمی به کوچک تر شدن و فرم گرفتن بینی کمک می‌کند. در این روش، نوک و پره های بینی کوچک تر می‌شوند و به این ترتیب بینی کوچک تر دیده می شود. اما برای رفتن به سراغ بوتاکس بینی، باید واقع بین باشیم و بدانیم که این تکنیک، روشی موقت است و فقط توانایی رفع ایرادات جزئی بینی را دارد. بنابراین توقع تغییرات گسترده و ماندگار را از بوتاکس بینی نداشته باشید!

در بوتاکس بینی، خبری از جراحی و دوران نقاهت نیست و هزینۀ بسیار کمتری دارد. به علاوه درد، خونریزی، کبودی و مراقبت های عمل بینی را ندارد. اما به همین نسبت، تغییرات آن کم و ماندگاری آن موقتی است و تمام ایرادات را برطرف نمی کند. درواقع می توانیم بگوییم تغییرات مثبتی برای کوچک شدن بینی رخ می‌دهد، اما میزان آن بسیار کم است و برای مدت زمان کوتاه ماندگاری دارد!

بوتاکس بینی گوشتی تاثیر دارد؟

بوتاکس بینی گوشتی؛ مجموعه زیباکس
بوتاکس بینی گوشتی؛ مجموعه زیباکس

بوتاکس برای بینی گوشتی اثر بخش است و به بهتر فرم گرفتن و کوچکی آن کمک می‌کند. به طور کلی بینی های گوشتی، نسبت به بینی های استخوانی، شرایط بهتری برای بوتاکس دارند.

مقدار تاثیر بوتاکس برای بینی‌های گوشتی، به فرم و میزان ایرادات بینی شما، برند و کیفیت بوتاکس و میزان تزریق بوتاکس بستگی دارد. بوتاکس، بیشتر به بینی‌های پهن با پره‌های گشاد و نوک افتادۀ بینی کمک می‌کند و اکثر بینی های گوشتی، چنین ویژگی‌هایی را دارند.

اگر مطمئن نیستید فرم بینی شما گوشتی است یا استخوانی، می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی روی دکمه زیر کلیک کنید و از کارشناسان ما راهنمایی دریافت کنید.

بوتاکس بینی استخوانی تاثیر دارد؟

به طور کلی، بوتاکس بینی مستقیما با عضله و گیرنده های عصبی سر و کار دارد و کار اصلی آن فلج کردن عضله برای کوچک تر شدن بینی، سربالا شدن نوک بینی، جمع شدن پره های بینی و رفع چروک‌های بینی است. بنابر این اگر بینی استخوانی شما، در قسمت پره ها یا نوک بینی ایراد دارد، بوتاکس می تواند به شما کمک کند.

این روش، کاری به استخوان و غضروف اصلی بینی ندارد. به طور کلی اگر بینی شما مشکلات عمیق و جدی دارد، بوتاکس بی تاثیر است اما مشکلات جزئی بینی استخوانی با تزریق بوتاکس قابل حل است.

ماندگاری بوتاکس بینی چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
ماندگاری بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور میانگین، این روش تا 6 ماه ماندگار است. یکی از مواردی که بر مدت زمان ماندگاری بوتاکس تاثیر دارد، نوع و کیفیت بوتاکس مصرفی برای بینی شما است. چراکه ماندگاری انواع بوتاکس، متفاوت است.

مورد دوم، میزان تزریق و استفادۀ درست آن توسط پزشک است. هر چه مقدار آن بیشتر باشد، اثر ماندگار تری دارد. البته باید دقت داشت، برای مصرف بوتاکس، چارچوب و حد و مرزی وجود دارد و مصرف غیر اصولی آن خطرناک است. پزشک شما از استانداردهای مصرف بوتاکس آگاه است و اندازۀ درستی را برای تزریق آن در نظر می‌گیرد.

مورد بعد هم رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بینی است. هر چه دستورالعمل هایی که به ماندگاری بوتاکس کمک می‌کند را بیشتر رعایت کنید، ماندگاری بیشتری خواهید داشت.

قیمت بوتاکس بینی چقدر است؟

قیمت بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
قیمت بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

هزینۀ بوتاکس را نمی‌توان قطعی و دقیق اعلام کرد، اما به طور میانگین از یک میلیون و پانصد هزار تومان شروع می شود و بسته به شرایط مختلف افزایش می یابد و به هفت یا هشت میلیون تومان می رسد.

در تعیین قیمت بوتاکس، عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. هزینۀ بوتاکس در هر شهر و با توجه به شرایط اقتصادی متغیر است. از طرف دیگر، بوتاکس انواع مختلفی دارد که قیمت یکسانی ندارند. میزان مصرف بوتاکس نیز برای هر فرد متفاوت است که مستقیما در هزینۀ آن اثر می‌گذارد.

بنابراین، با درنظر گرفتن تمام موارد بالا، بهتر است بگوییم که قیمت دقیق، بعد از معاینه و آنالیز بینی و تعیین برند و مقدار بوتاکس صورت می‌گیرد. در کنار موارد گفته شده فراموش نکنید که هر پزشک یا متخصصی، برای تزریق بوتاکس دستمزد متفاوتی دارند.

مراقب باشید که تزریق بوتاکس، با هر قیمتی که باشد، لزوما باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد و هرگز بینی خود را به دست افراد غیر متخصص و ناوارد ندهید.

 

عوارض بوتاکس بینی

عوارض بوتاکس بینی
عوارض بوتاکس بینی

 

تزریق بوتاکس، اگر توسط افراد متخصص و به صورت اصولی و درست صورت بگیرد، عوارض چندانی ندارد. اما اگر به سراغ افراد نامتخصص و ناوارد و یا برندهای نامعتبر بوتاکس بروید، هیچ تضمینی برای سلامت و زیبایی شما وجود ندارد. در ادامه تعدادی از عوارض احتمالی تزریق نادرست بوتاکس را آورده ایم.

  1. وجود واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی و خارش …
  2. التهاب و کبودی
  3. گیجی و سردرد
  4. اختلال در حرکات دهان یا ایجاد چین و چروک در نواحی دیگر صورت
  5. ضعف موقت عضلات
  6. مسمومیت با بوتولینوم توکسین شامل مشکلات تنفسی، ناراحتی عمومی و آسیب به عضلات و اعصاب
  7. افتادگی لب و غیرقرینه‌گی لبخند
  8. دو بینی و ریزش اشک
  9. رفع نشدن افتادگی نوک بینی و یا تشدید آن

آیا بوتاکس بینی موثر است؟‍

اگر بخواهیم واقع بینانه تزریق بوتاکس بینی را بررسی کنیم، باید بگوییم بوتاکس حتی با بالاترین کیفیت ممکن هم یک اقدام موقت است. این تکنیک فقط برای مدت کوتاهی ایرادات بینی را محوتر می‌کند.

نکتۀ بعد در مورد بوتاکس بینی این است که، این روش مناسب هر کسی نیست و تغییرات بسیار جزئی ایجاد می‌کند. بنابراین اگر مشکلات جدی تری در زیبایی یا تنفس بینی خود دارید، بهتر است به سراغ بوتاکس نروید.

در مورد هزینۀ بوتاکس هم باید بگوییم در مقایسه با عمل بینی، هزینۀ آن کمتر است اما با توجه به تمدید آن در دراز مدت و اثر موقت آن، هزینۀ بوتاکس زیاد هم به صرفه نخواهد بود.

اگر با تمدید دوره ای و هزینۀ بوتاکس مشکلی ندارید و ایرادات بینی شما بسیار جزئی است، تزریق بوتاکس بینی برای شما گزینۀ خوبی خواهد بود. اگر به جای بوتاکس، به فکر رفع دائمی تمام مشکلات بینی خود هستید، توصیه می‌کنیم نگاهی به صفحه «عمل بینی شیراز» داشته باشید.

دیگر روش‌های اصلاح فرم بینی

روش های اصلاح بینی؛ مجموعه زیباکس
روش های اصلاح بینی؛ مجموعه زیباکس

روش های اصلاح بینی به دو دستۀ کلی جراحی و غیر جراحی تقسیم می‌شوند. روش‌ های جراحی، به دو صورت باز و بسته می‌باشند. روش های جراحی گر چه هزینۀ بیشتر و نقاهت سخت تری دارند، اما ماندگاری آنها دائمی است و تمام مشکلات بینی در آن رفع می‌شوند. در حقیقت، تنها عمل بینی است که مشکلات بینی را رفع می‌کند و اثر ماندگار دارد.

روش های غیر جراحی اصلاح فرم بینی، به طور کلی به چهار گروه تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، لیفت با نخ و لیزر دسته بندی می‌شوند. این روش ها، آسان تر و کم هزینه تر هستند اما نیاز به تمدید دارند و اثر آنها موقت است.

در ادامه به غیر از بوتاکس با سایر روش‌های غیر جراحی آشنا می‌شوید. برای آشنایی بیشتر با «فیلر بینی» کلیک کنید.

مقایسۀ روش های غیر جراحی اصلاح بینی

تزریق بوتاکس

تزریق فیلر

لیفت با نخ

لیزر یا پلاسما جت

میزان ماندگاری

6 ماه

6 تا 8 ماه

6 تا 10 ماه

تاثیر کم- بیش از یک سال

روش اصلاح فرم

فلج کردن عضله توسط نوعی سم درمانی

پر کردن قسمت های خالی و دارای ایراد توسط ژل

کشیدن بینی و نوک بینی به سمت بالا توسط نخ

سوزاندن چربی موجود در پوست بینی توسط اشعه لیزر

میزان ایجاد تغییرات

 اندک- موقت

اندک- موقت

اندک- موقت

اندک- موقت

اصلاح در کدام  بخش بینی

تاثیرگذار بر رفع چروک بینی- نوک بینی- پره های بینی

اثرگذاری بر رفع قوز- قرینه سازی-رفع فرورفتگی و ناهمواری بینی

موثر در بالا بردن نوک بینی- اصلاح افتادگی بینی و فرم گرفتن بینی

تاثیر گذار در کوچک شدن حجم بینی

مناسب برای کدام نوع از بینی

هر دو نوع بینی- بیشتر بینی گوشتی

هر دو نوع بینی، بیشتر بینی استخوانی

هر دو نوع بینی استخوانی و گوشتی

در اکثر موارد بینی گوشتی

بعد از عمل بینی می‌توان بوتاکس زد؟

بله. بعد از عمل بینی برای تزریق بوتاکس به سایر نقاط صورت «به غیر از بینی»، از لحاظ زمانی زیاد محدودیتی وجود ندارد و اصولا 10 روز بعد، می‌توانید اقدام کنید. اما برای تزریق بوتاکس بینی، مسئله بسیار حساس است و حداقل باید 2 ماه صبوری کنید تا بینی کاملا خوب شود.

اگر برای عمل بینی خود پزشک مناسبی انتخاب کرده باشید، قاعدتا نیاز به بوتاکس نخواهید داشت. اما در موارد استثنا و کلی، برای انجام بوتاکس بینی کمی به بینی تازه عمل شدۀ خود زمان دهید تا به شرایط و بهبودی نرمال برسد و سپس به سراغ تزریق بوتاکس بروید. 

نکتۀ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مدت زمان لازم برای تزریق بوتاکس پس از عمل بینی، در افراد مختلف، متفاوت است. چراکه بهبودی و ترمیم بینی در هر بدن فرق دارد.

 

چقدر بعد از بوتاکس، می توان عمل بینی انجام داد ؟

بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

برای انجام بوتاکس قبل از عمل بینی، زیاد محدودیتی وجود ندارد. فقط لازم است ابتدا دورۀ نقاهت 7 تا 10 روزۀ بوتاکس سپری شود و سپس جراحی بینی صورت گیرد. بوتاکس سایر نقاط صورت، محدودیتی برای عمل بینی ایجاد نمی‌کند.

هرچند که پیشنهاد می کنیم بین زمان تزریق بوتاکس و جراحی بینی، فاصلۀ بیشتری دهید تا اثر بوتاکس کاملا از بین برود. بوتاکس عضله را فلج می‌کند و در عمل بینی بهتر است عضله فعال باشد. فعال بودن عضله کمک می‌کند تا بینی بهتر فرم بگیرد و روند بهبودی بهتر طی شود. به علاوه جراح باید فرم اصلی بینی شما را ببیند و متناسب با آن تغییرات مورد نیاز را حین جراحی اعمال کند.

برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه، می‌توانید از مقالۀ «تزریق ژل و بوتاکس بعد از عمل بینی» کمک بگیرید.

چقدر طول می‌کشد تا بوتاکس بینی اثر کند؟

پس از تزریق بوتاکس، از 4 روز تا یک هفته زمان لازم است تا اثرات بوتاکس خود را نشان دهد. البته ممکن است در افراد متفاوت، زمان تاثیرگذاری اندکی بیشتر یا کمتر باشد.

اما لزوما چند روز فرصت لازم است تا بوتاکس عضلات را تحت تاثیر قرار دهند. پس از گذشت سه هفته، بوتاکس به حداکثر اثرگذاری خود می‌رسد و تغییرات به طور کامل خود را نشان می‌دهند.

در فرمولی کلی می‌توانیم بگوییم، اثر بوتاکس از روز سوم پس از تزریق آغاز شده و بیست و یک روز بعد، به اوج تاثیر خود می‌رسد. 

بعد از چقدر وقت باید بوتاکس بینی را ترمیم کرد؟

ترمیم بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس
ترمیم بوتاکس بینی؛ مجموعه زیباکس

تزریق بوتاکس اصولا بین 3 تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن لازم است که ترمیم شود. بوتاکس انواع مختلفی دارد و اثر ماندگاری هر کدام متفاوت است. برخی از بوتاکس ها دوام بیشتر و برخی دیگر، اثر خفیف تری دارند.

از سوی دیگر، میزان تزریق بوتاکس در ماندگاری آن تاثیر دارد. هر چه درصد تزریق بوتاکس بیشتر شود، ماندگاری آن بیشتر است. البته تزریق بوتاکس حد و مرز استانداردی دارد که پزشک نمی‌تواند از آن فراتر برود.

به غیر از نوع و میزان تزریق بوتاکس، عوامل دیگری نیز در ماندگاری اثر بوتاکس موثر هستند.

  • محل تزریق بوتاکس
  • عمق چین‌وچروک‌ها
  • سن افراد
  • خاصیت کشسانی پوست
  • میزان تخصص پزشک
  • رعایت دستورالعمل های مراقبتی پس از تزریق بوتاکس
  

خلاصه ای از تزریق بوتاکس بینی

همانطور که گفتیم تزریق بوتاکس، روشی موقت برای پوشاندن عیوب بینی است و ایرادات بینی را برطرف نمی‌کند. این روش یک تکنیک غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی در موارد جزئی است که ماندگاری موقت دارد و باید آن را حداکثر شش ماه یک بار، تمدید کرد. برای اصلاح کامل و دائمی ایرادات بینی، بهتر است به سراغ جراحی بینی بروید تا زیبایی بینی‌تان دائمی و همیشگی باشد. 

 

مجموعۀ زیباکس در کنار شماست تا برای انجام عمل بینی، بهترین جراحان و متخصصان را به شما معرفی کند و راهنمای کامل مسیر باشد. برای دریافت مشاوره تخصصی عمل بینی و دریافت نوبت فوری از بهترین جراحان، کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید. 

سوالات متداول

تفاوت بوتاکس و فیلر بینی چیست؟

هر دو روش های غیر جراحی و موقت اصلاح بینی هستند. اما بوتاکس نوعی مادۀ سمی و درمانی است که با فلج کردن عضله به فرم بینی کمک می‌کند. اما فیلر نوعی ژل است که به قسمت های فرو رفته و ناقرینۀ بینی تزریق می‌شود تا ایرادات بینی را برطرف کند.

ماندگاری بوتاکس در کل، سه تا شش ماه است اما این ماندگاری برای هر فرد متفاوت است و  به عوامل متعددی مانند نوع و میزان تزریق بوتاکس، محل تزریق بوتاکس، عمق چین‌وچروک‌ها، سن افراد، خاصیت کشسانی پوست، میزان تخصص پزشک و رعایت دستورالعمل های مراقبتی پس از تزریق بوتاکس بستگی دارد.

بوتاکس بینی به عضله های مربوط به قسمت زیرین بینی، نوک بینی، پره های بینی و خطوط خرگوشی دو سمت بینی تزریق می‌شود. هر کدام از این نقاط، تاثیر خاص و متفاوتی در بینی ایجاد می‌کنند.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس