آشنایی با عمل بینی نیمه فانتزی +‌ عکس‌ قبل و بعد (گوشتی و استخوانی)

23/03/1403

عمل بینی نیمه فانتزی

انتخاب سبک جراحی بینی، تصمیم سختی است. همه ما دوست داریم بعد از عمل زیباترین و متناسب ترین فرم بینی را داشته باشیم! اما از کجا می توانیم بفهمیم سبکی که برای جراحی انتخاب کرده ایم، به صورت ما می آید و نتیجه دلخواهمان را رقم می زند!؟

 برای رسیدن به بهترین نتیجه ابتدا لازم است هر سه سبک اصلی عمل بینی را به خوبی بشناسیم. تا بتوانیم تشخیص دهیم که کدام سبک از عمل بینی، برای ما مناسب تر است. جالب است بدانید عمل بینی نیمه فانتزی در مقایسه با سبک‌های دیگر، بسیار پر طرفدار است و اغلب توقع افراد را از نتیجۀ عمل، برآورده کرده است!

در این مقاله، سبک نیمه فانتزی را به صورت کامل و اصولی به شما معرفی و با سایر سبک های جراحی از جمله طبیعی و فانتزی مقایسه کرده ایم. بنابراین پس از مطالعه مقاله به راحتی می توانید تشخیص دهید آیا سبک نیمه فانتزی برای شما مناسبترین مدل عمل بینی است یا خیر!

همچنین اگر مشتاقید که بدانید بینی شما، شرایط عمل به سبک نیمه فانتزی را دارد و یا نتیجۀ عمل نیمه فانتزی چه میزان در چهره شما تغییر ایجاد می‌کند، مشاورین حرفه‌ای تیم زیباکس آماده هستند تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

بینی نیمه فانتزی چه ویژگی ها و مدل هایی دارد؟

نمونه عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس

بینی نیمه فانتزی حد وسط بینی طبیعی و فانتزی است و ترکیبی از ویژگی‌های هر دو را دارد. در عین حال، نه مانند بینی طبیعی ساده است و نه مانند بینی فانتزی زیادی قوس دار و سر بالا. درواقع بینی نیمه فانتزی بیشتر نوک تیز است و در قسمت نوک بینی زیاد پهن و گرد دیده نمی‌شود.

به طور کلی بینی نیمه فانتزی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. تیغۀ میانی بینی باید باریک و متناسب باشد.
  2. سوراخ‌های بینی کوچک و قرینه هستند.
  3. نوک بینی نسبتا سربالا و در زاویۀ 95 تا 105 قرار دارد.
  4. تیغه بینی اندکی قوس دارد. «قوس از نسبت به بینی فانتزی کمتر و نسبت به بینی طبیعی بیشتر»
  5. از نظر سایز، ظریف‌تر و کوچک‌تر از بینی نرمال است.
  6. نوک بینی، کوچک و باریک است.

با توجه به درصد و میزان اعمال تغییرات ذکر شده در بینی، این سبک در انواع نیمه فانتزی استخوانی، نیمه فانتزی گوشتی، نیمه فانتزی نوک تیز، نیمه فانتزی نوک گرد، نیمه فانتزی مردانه و نیمه فانتزی دخترانه یا زنانه؛ تقسیم بندی می‌شود.

در ادامه هر یک از انواع بینی نیمه فانتزی را مفصلا توضیح می دهیم. 

عمل بینی نیمه فانتزی استخوانی

به طور کلی بسته به میزان ضخامت پوست بینی و استحکام استخوان، انواع بینی به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. بینی استخوانی بهترین مدل برای جراحی به سبک نیمه فانتزی است چرا که پوست بینی نازک و استخوان آن محکم است. و همین موضوع به جراح اجازه می دهد در حین عمل تغییرات مورد نیاز را به راحتی روی بینی اجرا و ظرافت های سبک نیمه فانتزی را به زیبایی پیاده سازی کند. 

از طرفی به دلیل همین ویژگی ها احتمال افتادگی نوک بینی استخوانی بسیار کم است و اگر جراح کاردرستی انتخاب کرده باشید، نتیجه ای بسیار رضایت بخش در انتظار شماست. بینی نیمه فانتزی نوک تیز، رایج ترین مدل بینی استخوانی در سبک جراحی نیمه فانتزی است.

عمل بینی نیمه فانتزی گوشتی

جراحی زیبایی بینی با مشاوره کارشناسان زیباکس
جراحی زیبایی بینی با مشاوره کارشناسان زیباکس

بینی های گوشتی نسبت به استخوانی برای جراحی بینی کمی پیچیدگی بیشتری دارند. این فرم بینی ها اصولا پوستی ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف دارند. اما همانطور که گفتیم در عمل نیمه فانتزی لازم است استخوان و پایۀ بینی قوی باشد تا بتواند قوس و سربالایی نوک بینی را نگه دارد. 

 این ویژگی‌ها، کار جراح را برای اعمال ظرافت ها و کاهش سایز در طول جراحی دشوار می کنند. به همین دلیل انتخاب پزشک کارکشته و ماهر در جراحی بینی نیمه فانتزی گوشتی اهمیت بسیاری دارد.

جراح، ابتدا وضعیت بینی شما را آنالیز می‌کند و اگر ضخامت پوست و شرایط دیگر آن خوب باشد، می‌توانید این سبک را برای جراحی انتخاب کنید. بینی‌های نیمه گوشتی اما معمولا کاندیدای مناسبی برای مدل بینی نیمه فانتزی هستند. 

برای این که تشخیص دهید آیا سبک نیمه فانتزی با توجه به فرم بینیتان برای شما مناسب است یا خیر، می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر از زیباکس مشاوره دریافت نمایید. کارشناسان ما به صورت تخصصی فرم بینی شما را آنالیز کرده و شما را راهنمایی می کنند.

بینی نیمه فانتزی نوک گرد یا نوک تیز؟

جراحی زیبایی بینی با مشاوره کارشناسان زیباکس
جراحی زیبایی بینی با مشاوره کارشناسان زیباکس

ابتدا گفتیم که هر دو بینی گوشتی و استخوانی می‌توانند به سبک نیمه فانتزی عمل شوند، اما برخی از انواع گوشتی ممکن است برای عمل نیمه فانتزی محدودیت داشته باشند. 

در مورد نوک بینی هم باید گفت بینی‌های استخوانی در عمل نیمه فانتزی، اصولا نوک تیزتری دارند، اما با توجه به سایز و اندازۀ بینی استخوانی، پتانسیل اینکه جراح، نوک آنها را گرد تر تنظیم کند وجود دارد. پس اگر موارد خاص و استثنا را در نظر نگیریم بینی استخوانی نیمه فانتزی هم می‌تواند نوک گرد جراحی شود و هم نوک تیز.

بینی‌های گوشتی اما شرایطشان اندکی متفاوت است. در جراحی نیمه فانتزی بینی‌های گوشتی، نوک بینی اصولا گرد است.

البته در موارد معدودی ممکن است فرم بینی این اجازه را بدهد که نوک بینی باریک تر و تیز تر شود، اما به طور کلی، پوست ضخیم اصولا اجازه نمی‌دهد پزشک نوک بینی را زیاد باریک و تیز کند. البته توجه داشته باشید موارد گفته شده به صورت کلی است و ممکن است جراح، پس از معاینه و با توجه به بینی، چیزی که می‌خواهید را امکان پذیر بداند.

عمل بینی نیمه فانتزی دخترانه یا زنانه

نمونه کار جراحی بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
نمونه کار جراحی بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس

بهتر است بگوییم گاهی به سبک نیمه فانتزی سبک دخترانه نیز گفته می‌شود. زیرا مناسب ترین گروه برای این سبک از جراحی، بانوان جوانی هستند که صورت ظریفی دارند. این گروه طرفداران اصلی جراحی نیمه فانتزی به شمار می‌آیند و بهترین بازدهی عمل نیمه فانتزی در بینی‌های استخوانی با صورت ظریف به دست می‌آید.

عمل بینی نیمه فانتزی مردانه

جراحی بینی مردانه با مجموعه زیباکس
جراحی بینی مردانه با مجموعه زیباکس

آقایان اصولا صورتی بزرگ و پهن دارند و استخوان بندی درشت صورتشان زیاد اجازۀ عمل بینی نیمه فانتزی را نمی‌دهد. اما در نظر بگیرید که بسیاری از آقایان هم صورت ظریفی دارند و استخوان بندی صورت همۀ مردها درشت نیست.

بنابرین بسیاری از آنها شرایط انجام عمل نیمه فانتزی و طبیعی را دارند و انجام عمل نیمه فانتزی ظرافت چهرۀ آنها را به هم نمی‌ریزد و  برعکس، می‌تواند چهره ای جذاب تر و بی‌نقص تر برایشان ایجاد کند. پزشک نیز باید کاربلد و متخصص باشد و استانداردهای زیبایی چهرۀ مردانه را رعایت کند.

عمل می‌تواند نیمه فانتزی باشد اما دست دکتر باز است که قوس را کمتر کند یا زاویۀ نوک بینی را اندکی ملیح تر در نظر بگیرد. یک دکتر حرفه‌ای می‌تواند سبک نیمه فانتزی را دقیق و مناسب چهرۀ مردانه تنظیم کند. کارشناسان ما در مجموعه زیباکس، پزشک مناسب و متخصص را به شما معرفی می کنند.

 

بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی؟

عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس
عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس

به طور کلی نمی‌توان گفت بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی! زیرا هر کدام طرفداران و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در بینی نیمه فانتزی اندکی قوس در قسمت تیغه بینی ایجاد می‌شود و نوک بینی کمی سر بالا است. بنابراین اگر می‌خواهید پس از عمل چهرۀ شما بیشتر تغییر کند، به سراغ سبک نیمه فانتزی بروید. بینی طبیعی اما بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال تغییرات شدید و قوس تیغه بینی نیستند و تمایل دارند فقط ایرادات بینی خود را رفع کنند.

اگر شرایط بینی به شما اجازه می‌دهد، ببینید بینی نچرال و طبیعی دوست دارید که با عمل فقط ایرادات آن برطرف شود؛ یا ترجیح می‌دهید در کنار رفع مشکلات بینی، تغییراتی نیز در چهرۀ خود داشته باشید و کمی متفاوت تر به نظر برسید؟ درواقع سلیقۀ شماست که همه چیز را روشن می‌کند.

بینی نیمه فانتزی به چه صورت‌هایی می آید؟

عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس
عمل نیمه فانتزی بینی با مجموعه زیباکس

از آن جایی که در عمل بینی نیمه فانتزی سایز بینی کمی کوچک می شود، بهتر است سایر اجزای چهره زیباجو زیاد درشت نباشند تا تناسب اعضای صورت بهم نریزد. میتوانیم بگوییم افراد با چهره های ظریف مناسب ترین کاندید برای عمل بینی نیمه فانتزی هستند. بنابراین معمولا خانم ها بیشتر تمایل دارند این سبک را برای جراحی بینی خود انتخاب کنند. 

مزیت‌های عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی، مانند سایر روش‌ها به برطرف کردن مشکلات بینی می‌پردازد اما در کنار آن محاسنی دارد که قبل از عمل بهتر است از آنها آگاه باشید. 

  1. مزیت اول این سبک این است که در کنار ایجاد تغییر در چهره، قرار نیست مانند سبک فانتزی مصنوعی به نظر برسد و از طرفی سادگی بینی نچرال را هم ندارد! این سبک، یک تغییر دلنشین و متعادل در چهره و بینی شما ایجاد می‌کند. 
  2. مزیت دیگر بینی نیمه فانتزی این است که به اندازۀ بینی فانتزی کوچک نمی‌شود و احتمال بروز مشکلات تنفسی در آن کمتر است. 
  3. سومین مزیت بینی نیمه فانتزی به روز بودن و جوان پسندی آن است. 
  4. به علاوه اینطور که از  استقبال طرفداران سبک نیمه فانتزی پیداست، قرار نیست این سبک کهنه شود و از مد بیفتد. این سبک به اندازه کافی خود را به اثبات رسانده و یکی از سبک‌های محبوب عمل راینوپلاستی بینی به شمار می‌آید.

عوارض جراحی بینی نیمه فانتزی

از آنجایی که در عمل بنی نیمه فانتزی بینی کمی از حد طبیعی کوچکتر می‌شود، احتمال بروز برخی عواض مثل مشکلات تنفسی یا نامتقارن بودن دو طرف بینی در این سبک نسبت به سبک طبیعی بیشتر است. با این حال جراحی بینی نیمه فانتزی چندان جراحی سخت و خطرناکی نیست که عوارض جبران ناپذیر داشته باشد و از جمله عوارض این جراحی باید به همان عوارض عمومی جراحی اشاره کرد. برخی از مهم ترین و شایع ترین عوارض جراحی بینی نیمه فانتزی عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی
  • التهاب
  • درد
  • خونریزی موقت
  • گرفتگی بینی موقت

به طور کلی باید گفت عوارض جراحی بینی در صورتی که بعد از چند روز به مرور کاهش پیدا کنند، طبیعی هستند اما درصورتی که همین عوارض به مدت طولانی ادامه داشته باشند باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. از طرفی برخی از عوارض بلندمدت بوده و گاها خطرناک هستند. این عوارض درصورت کافی نبودن مهارت جراح رخ می‌دهند. به طور مثال اگر جراحی را انتخاب کرده باشید که مهارت کافی را نداشته باشد، ممکن است شما دچار عوارضی مثل عدم تقارن ینی، کوچک شدن بیش از اندازه بینی، کج شدن بینی و… شوید.

جراح مناسب عمل بینی به سبک نیمه فانتزی کیست؟

جراحی بینی نیمه فانتزی با جراحان برتر مجموعه زیباکس
جراحی بینی نیمه فانتزی با جراحان برتر مجموعه زیباکس

انتخاب پزشک در عمل جراحی بینی، به خصوص سبک نیمه فانتزی بسیار مهم است. کار جراح در این سبک باید بسیار ظریف و با دقت باشد. هنر او، در فرم دهی صحیح بینی و برقراری تناسب بینی با چهره است. چنین پزشکی مسلما باید تخصص، مهارت، تجربه و سابقۀ درخشانی داشته و توانایی خود را در عمل نیمه فانتزی بینی به اثبات رسانده باشد.

برای شناخت بیشتر ویژگی‌های یک جراح کاربلد و متخصص و آشنایی با پزشکان برتر، بررسی صفحه «جراحان زیبایی بینی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین با کلیک بر روی «جراح مناسب را بیابید» بعد از پاسخ دادن به سوالاتی درباره فرم بینیتان و سبکی که برای عمل بینی در نظر دارید، و همچنین با توجه به الویت های شما در عمل بینی، جراحانی که برای شما مناسب هستند به شما پیشنهاد می شوند.

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی

نمونه جراحی زیبایی با مجموعه زیباکس
نمونه جراحی زیبایی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس

شروع هزینۀ عمل بینی نیمه فانتزی به طور میانگین و در حال حاضر، از 30 تا 40 میلیون تومان است. 

به طور کلی عواملی مانند دستمزد جراح، هزینه های بیمارستان و بیهوشی، فرم بینی زیباجو و پیچیدگی عمل در هزینه کلی جراحی تاثیرگذارند. به همین دلیل نمی توانیم یک قیمت دقیق و ثابت برای عمل بینی نیمه فانتزی تعیین کنیم. پزشک شما با در نظر گرفتن این موارد، پس از معاینۀ بینی قیمت نهایی عمل را به شما اعلام می‌کند. 

اما خبر خوب این است که تیم زیباکس، شرایط پرداخت اقساطی عمل بینی را برای اولین بار در ایران فراهم کرده است. تا بدون دغدغۀ مالی و محدودیت به سراغ جراحی بینی بروید. برای دریافت اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

عکس بینی نیمه فانتزی، قبل و بعد‌های شگفت انگیز

در ادامه تعدادی از نمونه عمل های بینی به روش نیمه فانتزی را می‌بینید، که تغییرات بسیاری را در چهره زیباجویان ایجاد کرده‌اند. دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل، به شما در تصمیم گیری کمک بسیاری می کند.

نمونه عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
جراحی نیمه فانتزی بینی زنانه با مجموعه زیباکس
جراحی نیمه فانتزی بینی زنانه با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
نمونه عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
عکس جراحی راینوپلاستی نیمه فانتزی با زیباکس
عکس جراحی راینوپلاستی نیمه فانتزی با زیباکس
نمونه جراحی بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
نمونه جراحی بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس

تجربه افرادی که مدل بینی نیمه فانتزی عمل کرده اند:

در این بخش از مقاله نظرات افرادی که تجربۀ عمل بینی نیمه فانتزی داشته اند را برای شما قرار دادیم تا به صورت مستقیم با مزایا، معایب، مراقبت‌ها و بایدها و نبایدهای عمل بینی نیمه فانتزی از زبان کاربران آشنا شوید.

 این بخش کمک می‌کند تصویری واقعی از عمل بینی نیمه فانتزی داشته باشید و آگاهانه تر تصمیم گیری کنید.

بینی نیمه فانتزی، طبیعی یا فانتزی؟ کدام مناسبتر است؟

نمونه کار عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس
نمونه کار عمل بینی نیمه فانتزی با مجموعه زیباکس

هر سبک از جراحی مزایا و معایب خاص به خود را دارد و افراد مشخصی آن را دنبال می‌کنند و طرفدار آن سبک هستند. شاید شما از میان سه سبک جراحی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی، به سبک خاصی علاقمند باشید. اما دوست داشتن ویژگی‌های یک سبک برای انتخاب آن کافی نیست.

مهمترین ملاک برای انتخاب یک مدل جراحی این است که بینی شما ظرفیت عمل به آن سبک را داشته باشد. بهتر است اول بدانید بینی تان گوشتی و یا استخوانی است و چه ایراداتی دارد.

اگر استخوان و غضروف بینی شما محکم است و پوست آن خیلی نازک یا ضمخت نیست، شما شرایط انجام عمل به هر سه سبک را دارید.

برای آشنایی کامل با سبک عمل طبیعی مطالعۀ مقالۀ «بینی طبیعی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در مقایسه با سبک نیمه فانتزی اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای شناخت سبک فانتزی و درک تفاوت کامل آن با سبک نیمه فانتزی ، می‌توانید از مقالۀ «بینی فانتزی» کمک بگیرید.

در ادامه، برای آشنایی کامل شما با عمل زیبایی بینی، ویژگی های سه سبک فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی را به صورت دسته بندی شده و در جدول آورده ایم تا بتوانید مجموع ویژگی ها را در کنار یکدیگر مقایسه کنید.

 

سبک عمل طبیعی بینی

سبک عمل نیمه فانتزی بینی

سبک عمل فانتزی بینی

میزان قوس در تیغۀ بینی

بدون قوس-بسیار اندک

قوس ملایم- اندک

قوس زیاد

زاویۀ نوک بینی

زاویه 90 درجه

زاویه بین 95 تا 105 درجه

زاویه 105 تا 120 درجه

سایز بینی

معمولی- نه بزرگ و نه کوچک

اندکی کوچک تر از حد نرمال

کوچکی اغراق شده

تاثیر نوع پوست بینی در عمل

مناسب برای انواع پوست

مناسب برای پوست نازک و متوسط

مناسب برای پوست های نازک تر و ظریف

طرفداران

پر طرفدار ترین

در رقابت با سبک طبیعی

افراد و سلایق خاص

همه چیز درباره عمل بینی نیمه فانتزی

در این مقاله اطلاعات جامعی را در مورد بینی نیمه فانتزی و ویژگی‌های آن در اختیار شما قرار دادیم و با مزایا و انواع بینی نیمه فانتزی آشنا شدیم.

اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید تا از کارشناسان زیباکس مشاوره تخصصی دریافت نمایید. مشاورین و متخصصین مجموعه زیباکس راهنمای کامل شما در این مسیر هستند.

سوالات متداول

ویژگی های اصلی بینی نیمه فانتزی چیست؟

بینی نیمه فانتزی اندکی کوچک تر از یک بینی معمولی است. نوک بینی اندکی سربالا می‌شود و قوس ملیحی در قسمت تیغۀ بینی دارد.

به سلیقۀ شخص و شرایط بینی فرد بستگی دارد. هر سبک در بین طرفداران خاص محبوب است. تاکید در جراحی طبیعی بر رفع ایرادات است اما در عمل نیمه فانتزی بینی، شخص تمایل دارد در چهره اش اندکی تفائت و تغییر ایجاد شود.

هر چه شرایط بینی نرمال تر باشد و جراح کار خود را حرفه‌ای تر انجام دهد، این احتمال به صفر نزدیک می‌شود.

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس