نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌آید؟ علت + راهکار پیشگیری

15/07/1403

نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین میاد؟

نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌آید؟ به طور کلی پایین آمدن نوک بینی به اندازه کم بعد از جراحی طبیعی است و جای نگرانی ندارد؛ ولی در صورت افتادگی خیلی شدید و بیشتر از حد معمول، باید به طور جدی‌تری در مورد آن فکر کنید و به دنبال روش هایی برای بهبود آن باشید. 

اگر نگران افتادگی بینی بعد از عمل هستید راهکارهای متفاوتی برای درمان و پیشگیری از آن وجود دارد که در ادامه مقاله آن‌ها را بررسی‌ می‌کنیم. همچنین علت افتادگی نوک بینی بعد از عمل، نکات مراقبتی و تمام اطلاعات ضروری را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

لازم است بدانید که اگر قصد جراحی بینی دارید، همین حالا بهترین زمان برای پیشگیری از افتادگی بینی است. با انتخاب جراحی ماهر و با تجربه، می‌توانید از بسیاری از عوارض بعد از عمل، مانند افتادگی نوک بینی جلوگیری کنید. مشاوران ما در مجموعه زیباکس، تمام راهنمایی‌های لازم را قبل از جراحی در اختیارتان قرار می‌دهند و پزشکانی را به شما معرفی می‌کنند که با انجام جراحی بینی توسط آنها، دغدغه افتادگی نوک بینی‌ را نخواهید داشت و کم‌ترین عوارض و بهترین نتیجه را تجربه خواهید کرد. برای دریافت مشاوره تخصصی و ارتباط با کارشناسان روی دکمه زیر کلیک کنید.

آیا نوک بینی بعد از عمل پایین می‌آید؟

افتادن نوک بینی بعد از عمل, مجموعه زیباکس
افتادن نوک بینی بعد از عمل, مجموعه زیباکس

به طور کلی باید بدانید بعد از جراحی بینی به مرور زمان و با کاهش ورم، نوک بینی به اندازه کمی پایین می‌آید که این موضوع کاملا روندی طبیعی است. با توجه به این موضوع اگر متوجه بالا بودن نوک بینی بعد از عمل شدید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با گذشت زمان و کاهش تورم و بهبودی کامل، نوک بینی کمی رو به پایین تمایل پیدا می‌کند و تازه آن‌موقع است که می‌توانید نتیجه و شکل نهایی بینی خود را مشاهده کنید.

با این حال باید بدانید اگر جراح شما تجربه کافی نداشته باشد یا خودتان نکات مراقبتی پس از عمل را به‌درستی رعایت نکنید، ممکن است پس از جراحی، افتادگی زیادی را در نوک بینی خود مشاهده کنید. به همین دلیل برای رسیدن به نتیجه مطلوب و جلوگیری از افتادگی بینی بعد از عمل، در انتخاب جراح خود دقت و تمام نکات مراقبتی بعد از عمل را به دقت رعایت کنید.

نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌آید؟

نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌ آید؟
نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌ آید؟

نوک بینی بعد از عمل به میزان کم و در حد 1_2 میلی‎متر و در برخی از موارد کمی بیشتر دچار افتادگی می‌شود. پایین آمدن نوک بینی تا این اندازه بعد از جراحی طبیعی است؛ اما متاسفانه در برخی از موارد به دلیل استفاده از تکنیک‌های نامناسب یا اشتباه جراح، بینی بعد از عمل افتادگی زیادی پیدا و مشکلات جدی را برای زیباجو ایجاد می‌کند.

اگر بینی گوشتی دارید، به دلیل ساختار غضروفی ضعیف، نسبت به افراد دیگر کمی بیشتر در معرض افتادگی بعد از جراحی بینی هستید که البته در صورت انتخاب یک پزشک کاربلد، احتمال بروز این عارضه به صفر می‌رسد.

به همین دلیل تمام زیباجویان قبل از هر چیز باید به دنبال یافتن یک جراح ماهر و متبحر باشند. اگر هنوز برای جراحی بینی خود اقدام نکرده و از افتادگی بینی خود بعد از جراحی می‌ترسید، تنها کاری که در حال حاضر برای جلوگیری از آن‌ از دستتان برمی‌آید، سپردن بینی‌تان به یک جراح مطمئن است! بنابراین قبل از درمان، بهتر است به فکر پیشگیری از بروز آن باشید!

برای جلوگیری از بروز افتادگی بینی بعد از عمل حتما از راهنمایی‌های مشاوران ما در تیم زیباکس کمک بگیرید و از تجربه‌های آن‌ها برای انتخاب جراح مناسب استفاده کنید. مشاوران ما به طور کامل آناتومی بینی شما را در نظر می‌گیرند و بر اساس آن، بهترین و مناسب‌ترین جراح را به شما معرفی می‌کنند. برای دریافت راهنمایی تخصصی برای انتخاب پزشک، روی دکمه زیر کلیک کنید.

علت افتادگی نوک بینی بعد از عمل چیست؟

عارضه افتادگی بینی بعد از عمل دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که در این قسمت به طور مفصل به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

1- تکنیک نامناسب جراحی بینی

تکنیک نامناسب جراحی بینی
تکنیک نامناسب جراحی بینی

در صورتی که جراح شما از تکنیک مناسبی برای عمل بینی استفاده نکند، احتمال افتادگی بینی بعد از عمل را افزایش می‌دهد. در جراحی بینی، به‌ویژه بینی‌های گوشتی، استفاده از تکنیک‌های صحیح اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا بینی‌های گوشتی معمولاً غضروف‌های ضعیف‌ و پوست ضخیم‌تری دارند که این ویژگی‌ها می‌توانند منجر به افتادگی نوک بینی پس از جراحی شوند. برای جلوگیری از این مشکل، جراح باید دقت و مهارت کافی داشته باشد تا غضروف‌ها را به‌درستی تقویت کند.

اگر جراح تشخیص دهد که غضروف‌های بینی به اندازه کافی قوی نیستند، ممکن است از تکنیک پیوند غضروف استفاده کند. این پیوند گاهی اوقات از قسمت‌های دیگر بدن مانند گوش یا دنده انجام می‌شود و ساختاری محکم و پایدار برای نوک بینی ایجاد می‌کند. این روش علاوه بر جلوگیری از افتادگی بینی، به آن شکلی زیبا و طبیعی می‌بخشد.

2- نوع و پوست بینی زیباجو

از آنجا که بینی‌های گوشتی پوست ضخیم و غضروف ضعیفی دارند، اگر به روش درستی جراحی نشوند، ممکن است بعد از جراحی افتادگی پیدا کنند. البته این عارضه در بینی‌های استخوانی نیز مشاهده می‌شود، اما بینی‌های گوشتی بیشتر در معرض آن هستند و به همین دلیل نیاز به دقت بیشتر در انتخاب جراح و رعایت دقیق‌تر مراقبت‌های بعد از عمل دارند.

3- عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی

عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی
عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی

گاهی اوقات جراح کارش را به درستی انجام می‌دهد؛ اما خود فرد در انجام اقدامات مراقبتی بعد از عمل کوتاهی می‌کند. مواردی مانند استفاده صحیح از چسب بینی، خم نکردن سر به سمت پایین، بلند نکردن اجسام سنگین و… نقش بسیار مهمی در جلوگیری از افتادگی نوک بینی بعد از عمل دارند.

علاوه بر این موارد شما باید برای بهبودی سریع‌تر و کاهش عوارض، از کارهای ممنوع بعد از بینی نیز اطلاع داشته باشید. مواردی مانند خوابیدن به پهلو، استفاده از عینک، سرفه و عطسه کردن از این موارد هستند. در مقاله ممنوعات بعد از عمل بینی به طور کامل تمام نبایدهای بعد از جراحی بینی را برایتان شرح داده‌ایم؛ بنابراین برای بهبودی سریع‌تر، حتما آن‌ها را با دقت بررسی کنید.

در صورتی که تمام موارد بالا به درستی رعایت و انجام شوند، شما با چنین عارضه‌ای بعد از عمل بینی خود روبه‌رو نمی‌شوید. اما اگر بعد از عمل به هر دلیلی نوک بینی‌تان افتادگی پیدا کرد، می‌توانید با انجام راهکارهای مختلف برای درمان آن اقدام کنید. در ادامه انواع روش‌های درمان افتادگی نوک بینی بعد از عمل را به طور مفصل توضیح می دهیم:

انواع روش‌های درمان افتادگی نوک بینی بعد از عمل

روش‌های متفاوتی برای درمان افتادگی نوک بینی بعد از عمل وجود دارند که با توجه به شدت افتادگی و شرایط بینی، می‌توانید با یکی از روش‌های زیر آن را درمان کنید.

1- جراحی ترمیمی بهترین درمان برای رفع افتادگی بینی

عمل ترمیمی بینی برای رفع افتادگی؛ مجموعه زیباکس
عمل ترمیمی بینی برای رفع افتادگی؛ مجموعه زیباکس

اگر بعد از جراحی بینی، نوک بینی‌تان افتادگی زیادی پیدا کند، بهترین راهکار برای رفع آن انجام جراحی ترمیمی است. در این نوع جراحی پزشک با استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند تقویت غضروف، افتادگی بینی را به طور کامل رفع و آن را به فرم دلخواه تبدیل می‌کند.

البته باید اضافه کنیم که جراحی ترمیمی بینی حساسیت و پیچیدگی بسیار بالایی دارد. یکی از دلایل حساسیت بالای این نوع جراحی این است که ساختار بینی شما پیش‌تر دست‌خوش تغییرات شده است. هر بار که بینی تحت جراحی قرار می‌گیرد، بافت‌ها و غضروف‌ها تغییر شکل می‌دهند و ممکن است مقاومت طبیعی خود را از دست بدهند. این امر باعث می‌شود که جراح نیاز به تخصص بیشتری داشته باشد تا بتواند تغییرات لازم را با دقت و مهارت انجام دهد.

برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله عمل بینی ترمیمی را مطالعه کنید. در این مقاله همه اطلاعات لازم در خصوص جراحی بینی ثانویه را در اختیار شما قرار داده ایم و با مطالعه آن متوجه می‌شوید که آیا این نوع جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

2- تزریق فیلر و ژل درمان موقت رفع افتادگی بینی

در مواردی که افتادگی نوک بینی خفیف است، تزریق ژل یا فیلر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این روش پزشک، به نوک بینی شما ژل تزریق می‌کند و در واقع به آن حجم می‌دهد و تا حدودی افتادگی بینی شما را برطرف می کند. البته دقت داشته باشید که این نوع درمان کاملا موقتی است و در برخی از موارد احتمال بروز عوارض متفاوتی مانند حساسیت یا نکروز بینی را به همراه دارد؛ بنابراین قبل از هرگونه اقدام و درمان، حتما با یک جراح متخصص مشورت کنید.

3- لیفت بینی با نخ برای رفع افتادگی نوک بینی

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی است که می‌تواند افتادگی‌های کم نوک بینی را برطرف کند. در این روش پزشک نخ‌های بسیار نازک و مخصوصی را از زیر پوست بینی رد می‌کند و با لیفت و بالا کشیدن نوک بینی، افتادگی آن را تا حدودی از بین می‎‌‌برد.

همانطور که گفتیم لیفت بینی با نخ برای تغییرات بزرگ و چشمگیر مناسب نیست و نتایج موقتی دارد. در واقع نخ ها در این روش معمولا نخ های جذبی هستند و ما بین 1 تا 2 سال دوام ماندگاری دارند. 

روش‌های پیشگیری از افتادگی نوک بینی بعد از عمل

در صورتی که قبل و بعد از عمل بینی از تمام نکات لازم و اقدامات ضروری آگاه باشید و آنها را رعایت کنید، بعد از جراحی نگرانی از بابت افتادگی بینی خود نخواهید داشت. در ادامه به مواردی که به شما کمک می‌کنند دچار افتادگی نوک بینی بعد از عمل نشوید اشاره می کنیم.

1- انتخاب جراح بینی مناسب برای جلوگیری از افتادگی بینی

انتخاب جراح مناسب برای جلوگیری از افتادگی؛ مجموعه زیباکس
انتخاب جراح مناسب برای جلوگیری از افتادگی؛ مجموعه زیباکس

انتخاب جراح بینی یکی از مهم‌ترین تصمیمات شما قبل از جراحی است. دکتر شما نقش کاملا مستقیمی در نتیجه عمل بینی‌تان دارد و اگر باتجربه و متخصص باشد، جلوی بروز عوارض جدی مانند افتادگی زیاد نوک بینی بعد از عمل را می‌گیرد.

جراح انتخابی شما باید در عمل فرم بینی شما تخصص داشته باشد و پیش از عمل تشخیص دهد چه عوارض و پیچیدگی‌هایی ممکن است بعد از جراحی برای شما پیش بیاید. و با استفاده از تکنیک‌های مناسب از بروز آنها پیشگیری کند. 

قطعا یافتن جراحی که علاوه بر رعایت تمام این موارد، بتواند شما را به نتیجه دلخواه و ایده‌آلتان برساند کمی سخت است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌‌کنیم برای تصمیم‌گیری راحت‌تر حتما صفحه بهترین جراح بینی در شیراز را مطالعه کنید. ما در این صفحه بهترین دکترهای عمل بینی شیراز را به همراه هزینه، نمونه کارها و سبک جراحی در اختیارتان قرار داده‌ایم.

2- نکات مراقبتی مهم برای پیشگیری از افتادگی نوک بینی

رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی برای پیشگیری از افتادگی
رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل بینی برای پیشگیری از افتادگی

بخش مهمی از نتیجه عمل بینی شما به مراقبت‌های بعد از جراحی بستگی دارد. رعایت مراقبت‌ها به شما کمک می‌کند تا به عوارضی مانند افتادگی نوک بینی دچار نشوید و سریعتر به بهبودی برسید. در ادامه تعدادی از مهم ترین مراقبت هایی که از افتادگی نوک بینی بعد از عمل پیشگیری می کنند را برای شما آورده ایم:

  • تا 2 هفته نباید سرتان را به سمت پایین خم کنید.
  • به شیوه درست و اصولی از چسب بینی استفاده کنید؛ شما می‌توانید نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل را در مقاله مربوطه مشاهده کنید.
  • تا بهبودی کامل (حداقل 2ماه بعد از عمل) از بلند کردن اجسام و انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش خودداری کنید. برای اطلاع از زمان مناسب شروع ورزش پیشنهاد می‌کنیم مقاله ورزش بعد از عمل بینی را مطالعه کنید.
  • حواستان باشد به بینی‎‌تان هیچگونه آسیبی وارد نشود و در مکان‌های شلوغ و پرخطر حضور نداشته باشید.
  • هرگز دماغتان را دستکاری نکنید و به چسب بینی‌تان دست نزنید. 
  • بهداشت بینی‌ را رعایت کنید و آن را تمیز نگه دارید و مرتب شستشو کنید. برای آموزش شستشوی بینی بعد از عمل به مقاله مربوطه مراجعه کنید.
  • به شیوه درست و به پشت بخوابید و سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید؛ این موضوع اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از افتادگی بینی و حتی ورم بینی بعد از جراحی دارد. اگر به پهلو یا به سمت صورت بخوابید، احتمال بروز عوارضی مانند افتادگی بینی، ورم یکطرفه و خونریزی بینی وجود دارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله خوابیدن بعد از عمل بینی را با دقت مطالعه و تمام نکات آن را رعایت کنید؛ در این مقاله به شکل دقیق، نحوه درست خوابیدن بعد از جراحی بینی را به شما آموزش داده‌ایم.

علاوه بر این موارد، نکات مراقبتی متفاوت دیگری نیز وجود دارند که رعایت آن‌ها به شما کمک می کند سریعتر به بهبودی برسید و بهترین نتیجه را از عمل بینی بگیرید. در مقاله مراقبت های بعد از عمل بینی به طور کامل و مفصل به توضیح دقیق تمام این اقدامات پرداخته‌ایم؛ پیشنهاد می کنیم برای دوران نقاهت راحت و بی دردسر حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

همه چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل

در این مقاله توضیح داده‌ایم که پایین آمدن نوک بینی بعد از عمل تا چه میزان طبیعی است و همچنین علت‌ها، روش‌های درمان و پیشگیری از افتادگی نوک بینی را بررسی کردیم. در انتها باید بدانید رسیدن به نتیجه نهایی جراحی بینی نیاز به زمان دارد؛ بنابراین اگر نگران بالا بودن نوک بینی بعد از عمل هستید، باید تا بهبودی کامل و رفع ورم بینی صبر کنید. زیرا مدتی بعد از جراحی، نوک بینی به میزان خفیف دچار افتادگی می شود.

به علاوه روش‌های پیشگیری از افتادگی نوک بینی بعد از عمل را بررسی کردیم که بهترین و موثرترین آن، انتخاب جراح مناسب و متخصص است. پزشک شما باید با توجه به فرم بینی شما در حین عمل بینی از تکنیک‌های صحیح و به روز استفاده کند تا بعد از عمل کمترین عوارض و بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم بزند. 

شما می توانید برای آشنایی با این جراحان، از مشاوره تخصصی عمل بینی زیباکس کمک بگیرید. کارشناسان ما بعد از آنالیز فرم بینیتان، پزشکانی را به شما معرفی می کنند که در جراحی فرم بینی شما تخصص و بالاترین آمار رضایت را دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست روی دکمه زیر کلیک نمایید.

افتادگی بینی چقدر بعد از جراحی قابل تشخیص است؟

برای تشخیص افتادگی بینی خود باید حداقل 6 ماه صبر کنید. البته این مدت زمان بر اساس نوع و شرایط بینی متفاوت است و برای بررسی دقیق آن باید حتما به جراح مراجعه کنید.

هزینه عمل بینی کاملا به شرایط بینی، دستمزد جراح، انتظارات شما و… بستگی دارد و برای تعیین آن باید حتما معاینه شوید؛ اما به طور کلی هزینه جراحی بینی از 35 میلیون تومان شروع می‌شود.

استفاده از چسب بینی جلوی افتادگی نوک بینی را می‌گیرد؛ اما اگر افتادگی بینی شما به دلیل خطای جراح و استفاده از روش نامناسب ایجاد شده باشد، چسب بینی تاثیر چندانی در جلوگیری از آن ندارد.

تصمیم‌گیری در این زمینه با توجه به شرایط بینی و شرایط جسمانی شما انجام می‌شود و حتما باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید؛ اما در حالت کلی باید حداقل 1 سال از جراحی اولیه بینی شما گذشته باشد.

به طور کلی نوک بینی شما با کاهش تورم، به اندازه کمی در حد 1_2 میلی‌متر پایین‌تر می‌آید؛ بنابراین بهتر است تا بهبودی کامل و رفع تورم صبر داشته باشید. 

جستجو هوشمند جراح بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

مشاوره جراحی زیبایی بینی

بهترین و مناسب‌ترین جراح‌زیبایی بینی خود را بیابید.

بیشتر بدانید

جهت دریافت مشاوره تلفنی فرم زیر را تکمیل نمایید.

نام شما
شماره تماس
توضیحات

تماس با مشاورین زیباکس